TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

10 Dec 2012

Kedai Kain Rakyat 1 Malaysia (KKR1M) Best!

Assalam.

Aku teruja betul dengan house mate aku.. membeli-belah di kedai kain rakyat 1 malaysia aritu.. dan die baru tunjuk koleksi baju kurung die yg baru, tah bape tah. aku rase dekat 10 pasang. sume die beli kat kedai tu.. dan harga kain belum siap utk 4meter ialah serendah rm10! uwah... tak boleh jadi.. jadi aku pergi ke KKR1M dengan incik tunang....kualiti pon not bad! memang best.. tapi baju yg dah jadik aku yak bape bekenan sebab mane2 tempat pun leh dapat rege yg same... o ye.. kain cotton english ke pape tu tiada la dijual kt sini.. mahal sangat nak di bagi diskaun...

ade sejadah, telekung, kain batik, kain sarung, kain ela.. murah2 la.. kain ela plain serendah rm4. paling mahal Rm10 kalu tak salah.. lace tuk kawen pon ade... Rm50 chun melechun! tapi nak yg murah pon ade.. langsir rege serendah rm6 yg kalu kt jakel kite jumpe Rm11 kot semeter... baju laki kemeja ade.. ala kemeje zaman lame.. Tak berape menarik sangat aku kire... rasenye target die pon pempuan melayu kan..haha... ok mase aku datang, siap ade pengantin nga carik baju nikah..! means ok laa tu...! hehe

KKR1M terletak kat hulu Langat. selain kt sini, ada lagi kt UTC (pudu sentral) dan bagan datoh, perak... baru ade 3 la... ok setakat ni aku da g yg ulu langat dan utc.. baju lebey kurang same.tapi tak same.. tak semestinye baju yg kite nak ade kt utc sahaja.. centu la berdasarkan pemerhatian.

Ok lokasi nye di:

No 1, Jalan Lagenda Suria,
Taman Lagenda Suria,
Batu 14 Hulu Langat,
Selangor Darul Ehsan.

Kalau datang dari pandan indah, gi ke arah hospital ampang, then gi ke arah ampang lookout point, terus je.. sampai traffic light pekan ulu langat. amek ke kanan, so jangan belok2 terus aje sebab tiada sign board pape. terus terus sampai jumpe petronas station belah kiri... KKR1M ade kat sebelah nye je.. besar...!

ok kalau datang dari cheras, cari exit hulu langat/batu 9... ok pergi ke arah hulu langat la.. ade sign board jangan risau... then terus je jangan belok2... sampai jumpe KKR1M sebelah kanan... petronas pun belah kanan.. ok tu je petronas yg ade sepanjang jalan tu... xde petronas lain... so tiada problem nak cari! hehe...

Tak boleh google di internet sebab tempat baru.. aku dah try gugel tapi tak jumpe.. hahahaa.. so ingat petronas hulu langat je la.. hahaha....


aku syorkan tuk beli kt sini.. hahaa... jimat giler... aku beli 10 pasang RM200.. haha.. average RM20 sepasang.. tapi lom jahit la tau.. mak aku tukang jahit so xpela... hehe...

Selamat Mencari Kedai Kain Rakyat 1 Malaysia :D

No comments: