TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

7 Nov 2013

PAC atau Peringkat Saringan bagi Jawatan Penolong Pendaftar N41 UiTM

Assalam wbt

Semalam aku ade interview Penolong Pendaftar N41 untuk UiTM Jasin. tapi sesi saringan diadakan di UiTM Alor Gajah atau nama glemernye UiTM Lendu. aku kos ape? haha.. haaa tu yang agak spesel.. rata2 yang dapat gi saringan kedua ni adalah kos admin.. aku ase aku sorang je kos engin... memang gempaq habes... aku je yang tataw sangat sal management ni kan...

calon ade 68 orang tapi dengar kata nak pilih 4 orang je...aritu mase nak isi borang, aku pon ragu2 kalau dipilih ke tidak. aku hantar untuk dua jawatan.. satu lagi pustakawan.. tapi yang dipilih penolong pendaftar je..so aku ok je la... uitm jasin ni baru.. dan mebi dalam akhir tahun ni baru siap.., kos yang ada kat sane kos sains n tekno...

saringan pertama adalah berdasarkan isian borang kite je... nak pilih berdasarkan apa tu aku tak pasti.. ok then saringan kedua hanya diberitahu melalui sms.. siap kene bawak baju sukan beb! start kol8 pagi...ok tentatif program adalah seperti berikut...

pukul 9 - kol 10 : ujian diri - ethical test kot... contoh soalan, saya seorang yang suka mengikut arahan. ya atau tidak? ha camtu la.. ade 160 soalan.. dan aku ase category tuk attitude tu ade 16... sebab ade 16 kotak yang perlu diisi oleh bahagian pejabat... aku jawab je la sebaik mungkin... orang depan aku ni siap leh tiru2... haha.. aku x tiru la cam biase....

pukul l1030 - 1230... kitorang kene gi lab... bukak word.. aku nampak dah yang folder orang sebelum aku.. tapi aku x berani nak bukak... aku bajet nak wat esei je.. in bi or bm... tapi bile dapat soalan.. ha amek.. ade 2 soalan.. soalan 1, buat surat nak menjemput YB merasmikan majlis.. aku bayangkan surat rasmi je... aku x reti la nak buat cara2 laen... soalan 2, buat kertas kerja nak handle projek pemanduan berhemah... ok yang ni aku siyes tataw nak buat sebab aku memang x penah buat.. kire ni kali pertama la aku buat kertas kerja dalam hidup aku.. hahaa... kalau tesis tu aku taw la..tapi takkan format canggih camtu siap ada abstrak kan? sebbek orang sebelah aku, Nurul, die belajar HR dulu.. jadi die la yang bagi aku format..thengs sangat kt nurul.. kalau tak, aku pun mati kutu nak buat camne.. hehee... aku buat je ayat lebih kurang... then jap je dah siap...

kol1230 - 2petang ... rehat... ikot la nak buat ape kan... tapi nanti kol2 dah kene ready kt dewan nak buat fizikal test... kol2 - 5 petang wat fizikal test.. kene lari ikot beep... bile bunyi "beep" je, lari... "beep" je,,, lari... ha camtu la... nanti ada la level2 nye... level 1, ade 7 bahagian.. so kalau dah pancit sampai 3 bahagian je,,, maka result kite, level 1, bahagian 3... camtu je la... die x wajib pun nak buat banyak2... dorang nak taw kite fit ke x camtu je... hehe..then habes je... leh balik... sempat la tukar2 number...sebab nak taw result nanti kan.. aku ase melalui sms gak kot...


Ok Sekian... terima kasih...

32 comments:

Anonymous said...

Salam.nak tanye,brape tempoh mase awak tunggu utk mendapat panggilan interview dari tarikh tutup permohonan?

anakin faid said...

Hi anon 18/11.

Ritu dapat sms saringan 3 minggu pas tarikh tutup n saringan die sebulan selepas tarikh tutup. Tq.

Ani Azida said...

salam.. amacam? dh dpt keputusan?

Unknown said...

Salam, nak tnya...saringan pertama tu ujian bertulis ke? ape yg ditanya masa ujian bertulis?

Unknown said...

Salam.. sy pun igin bertanya adakah ujian bertulis sahaja sehari tu atau kne temuduga jgak??sbb nk kna bajet.. dtg dri jauh ni.. hehe..

Unknown said...

Sy pon nak tanya soalan yg sama..sbb Kat surat dia bgtau ujian bertulis je kan

Unknown said...

Sy pon nak tanya soalan yg sama..sbb Kat surat dia bgtau ujian bertulis je kan

Unknown said...

itu la confuse kan...kena iv hari yg sama atau hari lain...satu lg xtahu kena study ape ni...hahaha

Anonymous said...

saya dapat offer buat ujian bertulis untuk jawatan penolong pendaftar uitm ni..tapi x tau la nak study apa..x ada tips ke?hehehe

Unknown said...

salam..

ada sape2 tahu x...format ujian bertulis untuk penolong pendaftar macam mana??

Unknown said...

salam.. mcm mne format & soalan ujian bertulis tu ye?sy pon nak tau sbb dpt ofer jgak..

Unknown said...

Mungkin ujian personaliti. Tanya soalan yang simple tp perlu jujur . Penilai nk tengok how much kita konsisten dengan jawapan kita.

Anonymous said...

same lar dgn sy punye..

Unknown said...

Ujian bertulis salu brp jam ya? Apa soalan yg salu ditanya untuk ujian bertulis penolong pendafatr? Jwb please 😀

mun chun hyung said...

rasanya ujian bertulis ni 1 jam je kot..sebab ofismate pun ramai dpt pnggilan ni..tapi waktu ujian kami berbeza2..ada yg pkul 8.30pg, 10pg, 11.30 pg...dewan yg sama

siti faridah said...

saya pon dapat panggilan ujian bertulis ahad ni 17 julai 2016 jam 11.30 tak tahu nk baca apa.

sha kawaks said...

assalam...saya pon nak tanya pasal ujian bertulis penolong pendaftar...format dia cmna aek??

Anonymous said...

salam,

sy pun nak tny psl ujian bertulis ni. boleh x share tips? TQ

Anonymous said...

nah. bacalah. anyway. jumpa ahad ni siapa yang dapat iv 11.30 hehe

Anonymous said...

http://allytherulebender.blogspot.my/2016/06/ujian-perjawatan-secara-bertulis-uitm.html

nah. bacalah. anyway. jumpa ahad ni siapa yang dapat iv 11.30 hehe

Anonymous said...

saye pun dpt panggilan ujian bertulis ahad ni, tapi pukul 8:30 pagi

Anonymous said...

Sy dpat iv ujian brtulis ahd ni 11.30..

Syeeda said...

Sy pn dpt pkl 11.30.jauh datang ni..hii jmpa smua nnti kat sna ya..gdluck

anakin faid said...

good luck semua. saya ada update apa details ujian bertulis kat entry latest. check it out. thanks...

Anonymous said...

Kalau tak p ujian bertulis nama kena blacklist ke?

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Maaf tanya. Saya juga dipanggil untuk ujian bertulis, tapi tiada tarikh dan saya tak bleh masuk page utk permohonanan. Memang semua pada tarikh 17/7/2016 ke? Dan lokasi?

Cikqis said...

Salam..ada yg dah dpt result ke iv bertulis hrtu?

Cikqis said...

Salam..ada yg dah dpt result ke iv bertulis hrtu?

Anonymous said...

dah.. 24 ogos 2016 hari rabu

Unknown said...

SALAM,
RESULT TAU DARI MANE YE? DIE EMEL OR SMS..

Anonymous said...

result bagitahu melalui sms dengan email. 24 ogos ditangguhkan ke 7 september 2016.

Unknown said...

Nak tny psl ujian bertulis..soalan jenis mcm mne dia tny