TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

26 Dec 2012

Buku Ustaz Azhar Idrus - Sertu & Samak

Assalam wbt

Aku pergi ke kedai buku semalam, aku terpanggil untuk membeli buku ustaz Azhar Idrus yg baru... harga sebenar RM25. tapi kedai buku tu nga wat promotion, jadi RM23.... jimat la rm2 kan.. hehee... aku nak bace permasalahan umat, ye kadang2 ade gak permasalahan aku.. tapi aku malu nak tanya bende2 kecik ni... jadi buku ni ok sesuai.. ade bab ibadah, tauhid bla2.. ala permasalahan yg simple la aku kategorikan.. 

contoh... ape beza sertu dan samak? selalu kalau orang cakap, dah pegang babi.. kene samak ni.. walhal yg sebenarnye ialah sertu... samak tu adelah care nak membersihkan kulit haiwan menggunakan batu/kayu/bende kesat... jadi orang kite ni suke sangat salah cakap.. samak sertu... aku kadang2 nampak, even orang yg bergelar "ustaz" atau pak ustad sendiri salah.. mebi tersalah la kot... hehe.. so moh kite bace....


No comments: