TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

21 Dec 2012

Bahaya tentang Korset

Assalam wbt

kawan opis aku dok bising cite pasal jadi MLM tuk jual korset.. so aku terpanggil tuk bace2 la MLM ni dalam forum cari. Rujukan 

Ade orang tanya kat mamat ni:

Saya nak tanya.selain product mkn…ada jgk product seperti premium beautiful (Hai o) yg ada certain wanita taksub dgn n kata korsetnya bgs dgn high tech kononya dgn memakainya boleh membakarkan lemak secara natural..ada infra red dan teknologi terkini..bla..bla…harga takyah lah sebut..cecah RM1000 ..mmm..Betul ker ?

Jawapan mamat ni:

Technically, mana2 korset bukanlah bakar lemak tapi ia “displaces” lemak. Maksudnya ia tolak lemak daripada bahagian perut ke atas dan ke bawak untuk ilusi bentuk badan yang lebih menawan. Pada masa yang sama, tekanan korset kepada organ/badan menyukarkan untuk makan berlebihan tetapi tekanan itu pada organ tidak selesa dan of course, tak bagus untuk jangka masa panjang.


Kalau korset untuk gabungkan infrared etc, itu “panaskan” kawasan di bawah korset (umpama sauna) yang akan tingkatkan metabolisme dan bakar kalori (tak semestinya lemak) extra. But again, probably taklah comfortable untuk dipakai for jangka masa berpanjangan.


Nasihat saya: Kalau you have RM1000-RM2000 extra untuk dilaburkan kepada kesihatan diri … banyak benda lain yang saya syorkan kpd anda untuk kurangkan berat badan. Apa2 pun, yang paling penting adalah pemakanan dan gaya hidup keseluruhan.

************************************************************************

Sekarang fikir sendiri lah kan.. aku ase kite kene buat secara sihat! :D tu jee.... skang aku cube Fellina.. hahaa.. tu kawan aku la nak beli.. aku join je... aku yang tu tak pasti lagi bahayanye ape.. nanti aku carik pulak...


Sekian, Terima Kasih.


No comments: