TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

14 Dec 2012

Bagaimana Nak Check Lat Long Rumah

Assalam wbt

untuk yg berasal dari kampung ceruk celah mana tah, kalu search dalam gugel map mesti x jumpe punye.. contoh nye uma aku.. kalu search dalam gugel... die kate.. destination unreachable... padahal kampung aku memang wujud.. kekeke...

so untuk selesaikan masalah ni.. marilah same2 klik...

wikimapia

ade button search, search saje... "jayus" contoh la kan...

then drp tu ade tunjuk gambar ala2 peta satelit.. korang kene la faham topografi kawasan uma...sbab wane die ijau sume kan... jalan mane yg dilalui.. alah kalu tengok kompem tau... aku yg x amek kos topografi bumi pon leh faham.. hahaha.. senang je.. then check if name kampung kite da ade ke belum... kalu da ade selamat la..leh check terus.. kalu lom ade.. ha leh la add sendiri.. caranye kene login dulu..free web je pon.. x rugi pape....

klik je pada kampung tu... dan ade kuar pop up windon tunjuk lat long.. so lat long kampung aku... kampung parit jayus lombong ialah 2 2' 36'' N & 102 57' 0'' E .... pasni xde la orang nak sesat datang uma aku.. siap bagi lat long ! :D

okeh...selamat mencube! hahah

sekian, terima kasih

No comments: