TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

5 Jun 2020

Website Untuk Check Gelaran Datuk

Assalam wbt dan Hi,

SHOPEE KAKNA


Kalau korang nak check gelaran Datuk, Dato, Tan Sri, Datin Sri, dll bolehlah semak di laman web ini ya,


Secara ringkasnya laman web ini mewakili Bahagian Istiadat yang diketuai oleh Setiausaha Bahagian bertanggungjawab kepada Timbalan Ketua Setiausaha Kanan, Jabatan Perdana Menteri selaku Pengerusi Jawatankuasa Majlis Kerajaan. Dua fungsi utama adalah:

1) Bertanggungjawab terhadap perkara yang berkaitan dengan penganugerahan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Persekutuan sempena Ulang Tahun Hari Keputeraan Seri Paduka Baginda YDPA. 
2) Urus setia kepada Jawatankuasa Majlis Rasmi Kerajaan yang mengendalikan semua majlis rasmi kerajaan seperti Hari Keputeraan Rasmi Seri Paduka Baginda YDPA, Sambutan Hari Kebangsaan, Sambutan Maulidur Rasul, Majlis Tilawah Al-Quran peringkat Kebangsaan / Antarabangsa dan sebagainya. 

Setakat post ini ditulis, Ketua Pegawai Istiadat ialah Ybhg Datuk Rozainor bin Ramli. Seterusnya, korang boleh baca sendiri ya, maafkan saya kurang rajin menulis. 

Contohnya macam kita nak cross check gelaran artis-artis di Malaysia, terlebih dahulu cari nama sebenar mereka di Wikipedia. Hahahaha.... kemudian, isi tempat kosong untuk mencari maklumat. 




Salah satu contoh sahaja ya, nama yang mudah iaitu Siti Nurhaliza yang kita memang tahu mempunyai pangkat. Mudah bukan??


Selamat mencuba !!! 


Terima kasih. 



No comments: