TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

15 Jun 2020

Bagaimana Hendak Terminate RFID Tag Selepas Menjual Kereta

Assalam wbt dan Hi,


Mungkin sekarang korang kena email careline di atas ya untuk terminate.



Dulu punya cara begini:

Aku sebenarnya hari itu terlupa nak buang atau koyakkan RFID sticker pada kereta masa menjual kereta tempoh hari. Aku risau kalau-kalau owner kereta yang baru menggunakan kereta tersebut di lebuhraya yang mempunyai RFID reader dan tiba-tiba kredit Touch n Go e-wallet aku habis. Jadi cara nak terminate RFID tag memang simple dan mudah sangat oi ! Aku dahlah siap call customer service, dan bila dengar betul-betul, mereka ada button yang khas untuk dengar rakaman arahan bagaimana caranya hendak terminate. 

Okay, korang tekan link di bawah.


pilih google form online - termination form



isi tempat kosong yang dia suruh


Okay selesai isi borang!

Selepas tempoh dalam seminggu, aku dapat notis daripada RFID melalui email yang mengatakan no RFID aku sudah tidak aktif.


Kita tengok statusnya pada aplikasi Touch n Go e-wallet dalam handphone saja. Simple.

Selamat mencuba. Terima kasih. 

No comments: