TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

3 Dec 2019

Ubat Stress Untuk Ikan Akuarium

Assalam dan Hi



Hari itu, ikan kami stress sebab kami tukar akuarium baru yang lebih besar. Mungkin terletak lebih klorin membuatkan ikan-ikan stress. Macam mana gaya stress? Berenang tak tentu arah, ke sana ke mari, lepastu nafas tercungap-cungap, warna pun berubah menjadi lebih pucat daripada biasa. Ada kemungkinan juga, ikan terlalu banyak makan kata kawan aku. Tapi untuk kes kami, maybe tukar new environment. 

Kalau agak-agak kandungan klorin tinggi, tukar air! Kalau rasa-rasa ikan masih stress, berenang tak tentu hala, maka tukar air lagi sampai ikan okay. 

Ada dua pilihan yang kita boleh letak dalam akuarium kita. Pertama, kita perlu letak ubat stress dan kedua, seramik untuk menstabilkan pH air. Ubat stress adalah seperti dalam gambar. Boleh beli di SHOPEE ya.



Seramik yang warna putih. Letak juga sedikit di dalam water filter. Kalau beli tu memang banyak gila dalam satu paket tapi bagi pendapat kami cukuplah bersederhana. Alhamdulillah okay dah. Tengoklah lagi dua minggu, boleh tambah ikan. Hoyyeh. 



Terima kasih.

1 comment:

Timmy Toms said...

Thanks for the tips! ;D