TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

3 Jul 2015

Review Drama Isteri Luar Biasa

Assalam wbt


hui sape la yg tak tahu cerita penuh kontroversi ni kan.. haha..

okey tolak tepi kijap adegan luar biasa drp norma kehidupan seperti peygang peygang (pronounce macam orang Johor okeyy) peluk peluks.. etc...

aside from that, banyak gak la pengajaran aku dapat.. sukacita dimaklumkan aku suka tengok. suka jalan cerita die maksud aku.. hehehee... sebab jalan cerita die.. aku ase kurang sket la nak predict. x macam cerita lain yg selalu kita tengok.. aku x pernah baca novel die. so aku xtahu...

okey pengajaran yg aku dapatlah...

1) jangan sterotyping kan orang sesuka hati...

jangan fikir orang yg sekarang x bagus (suka marah2,, free hair,, lawan cakap suami... etc ) macam dewi.. dia x kan berubah sampai bila2... jumpa dengan orang yg betul.. surrounding yg betul.. maka x mustahil akan boleh berubah... senang cakap... jangan buat camni "orang tu pakai tudung, mesti die hati baik... " "orang tu free hair.. mst hati gelap tak terima hidayah..."

kita tak tahu apa akan jadi pada masa akan datang..tah2 kita akan jadi lebih teruk drp die.. nauzubillah... sume orang deserve utk berubah ! u are always have a second chance when it comes to taubah... (tapi murtad aku tak pasti.. sila gugel ye)

2)jangan suka jaga tepi kain orang sesangat2...

okey pada mulanya aku setuju kak long marah2 ngah sebab kawen x bagitahu family. wey kalau adik aku kawen kat Lombok senyap2 pun aku marah dow. da la adik laki sorang aje ! bapak pulak dah xde.. as if membelakangkan keluarga aje.. as if kita ni sape aje di mata die.. betul tu aku akan buat cam kak long.. gi api2 kan mak aku..yes. aku manusia biasa.. haha...

tapi tapi tapi idok le aku fikir tahap nak runtuhkan keluarga adik aku tu.. if Nampak actually isteri die tu okey.. aku akan malu sendiri lah... haha akan betulkan balik kt mak aku tadi.. camtu.. jangan jadi cam kak long.. asek2 burukkan aje.. dengar sebelah pihak.. x boleh la camtu... aku Nampak pun dewi tu layan okey aje kak long even kak long x suke..so Nampak la dewi baik.. lain la kak long layan x baik.. pastu dewi pun balas mencerca ! okey itu tanda kompem x baik !!! hahahahhaa...

3) kak long.. pls korang jangan jadi cam kak long... x reti naik kereta..bla2.. tahu2 laki die aje uruskan...

sila lah amek lessen.. mana tahu nanti suami korang gi lebih awal.. boleh la nak gi mana2.. amek tahu camne nak guna internet... nak beratur kat bank.. nak bank in cek.. etc.. life basic.. ingat sket jalan nak ke rumah.. ni aku cakap secara general...

4) mak si ngah... bagus.. bila dengar ape yg eda cakap pasal buruk2kan dewi...

marah2 la.. dah orang tua... bila tersedar yg die x patut buat camtu..die gi siasat..n pi mintak maaf.. x salah orang yg tua mintak maaf yg muda.. skang ni kita Nampak asek orang muda je kene mintak maaf kan.. hehe... peace ! no war..,

5) jangan bertindak terburu2..

yes laki boleh jatuhkan talak.. tapi kerana nak zuriat ko teros cerai je bini kau. emang la bini ko suka melaga. suka ngutuk.. jaga tepi kain orang. tapi atlis die jaga makan pakai ko..die xde cari laki lain.. at least bagi peluang maafkan die... x yah balik uma je kot.. jangan ceraikan dulu.. buat peringkat2.. cewwwahhh.. ha ni da kawen lain baru nyesal.. jangan dera bini gak okey !

***********************************************
Yang relevan gila macam real life

1) kak long marah bile adik die kawen tak bagitahu...

2) fatiha marah sebab da engage ngan die tapi si ngah kawen ngan orang lain.. deerrrr... ?

3) eda confirm akan marah bila sume orang yg dekat dgn die asek puji dewi.. mak die.nenek die..anak die... mesti la die akan kecewa.. cuma setan tu kuat ke x nak menghasut supaya cemburu tu berlarutan jadi jenayah.. haha


yg lain2.. standard la.. olahan manusia...

********************************************

Yang indah hanya di tv, ada x di dunia nyata?

1) ada ke laki serupa raden amzar tu? sabar sentiasa? ada tapi maybe bilangan Nye cume sedikit.. bila balik uma bini x kemas uma.. bini malas solat... oh sabar Nye ko raden.. moga ramai lagi raden amzar di Malaysia... hehe

2) bile eda dah hasut.. mak raden terus percaya.. kerana eda kawan baik dewi dari kecik.. tapi in real, adakah ada mak2 yg terus insap dan nak siasat dr awal SENDIRI ? hehee.. if jadi bende tu kt mak atau sedara mak, bila bukti betul2 ada depan mata.. baru lah kita sedar.. kalau ada orang lain sebelah emak yg positif kan mak.. baru mak akan sedar.. tapi kalau mak dikelilingi oleh batu api... eh sampai ke sudah membenci... hahaha...

3) ada ye orang yg beri perlindungan kat ramai2 tu bagi kerja semua... dan boleh pinjamkan duit sebanyak rm70k untuk anak buah die... hehe.. yg ni aku ase orang bebetul baik je boleh tolong.. serious !!! bak kata mak aku... kita adik beradik tapi duit kita bukan adik beradik.. mesti kena pandai berjimat dan simpan duit taw.. x pun ada insurans.. fikir the worst.. mana tahu xde orang tolong bila kita susah...

***********************************************
yang Nampak nau rekaan !

1) kenapa mesti eda mati ? da la kene cancer.. ala bagi la die dok penjara.. hahaa

2) kalau nak luahkan pasal isteri x best ke apa, x yah la cakap kuat2.. kesian kot !! ni dah fatiha dengar.. aku x leh hadam kenapa nak doa2 ke ape monolog kuat2.. in real life korang camtu ke? nape aku x? hahahaa.. aku monolog dalaman dalam hati je lah wey.. haha

3) kalau laki tak balik2 uma.. xkan percaya bulat2? call la wey ! hahaha.. jangan percaya sangat ngan pempuan yg selalu ade ngan laki kita.. keh3... lagi2 single uols !

******************************************************


ZASSS...

okey dah.. aku malas nak komen lagi... panjang lagi nak cakap.. tapi cukup setakat ni... pape pun yg x bermoral itu jangan diikuti... okey dah.. jangan marah2.. haha.. aku manusia biasa beb..

sekian tq..


No comments: