TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

13 Jun 2023

Cerita Hantu Seram di MRSM Kuala Klawang Tahun 2003

Assalam wbt dan Hai,

Aku saja nak simpan di sini. Aku ada cerita seram. 

Masa aku berada di tingkatan 3, aku tinggal di blok A, lebih tepat A106. Katanya sekarang kedudukan asrama kami sudah ditukar menjadi lab sains. aku pun tak pasti kenapa. Tetapi memang banyak kejadian aneh di situ. 

Hari itu, bunyi jam loceng aku membuatkan aku terjaga. Aku tengok jam sudah menunjukkan jam 5 pagi. Aku tengok jam loceng room-mate aku dan jam mereka juga menunjukkan jam 5 pagi. aku yakin lalu bingkas bangun segera ke toilet. Kalau lewat sikit, tak dapat turn mandi awal. Aku sudah berniat untuk ke surau pagi itu. Masa aku tiba di toilet, toilet kosong. jadi, aku boleh basuh baju terlebih dahulu sementara kosong. Semasa aku basuh baju, aku terdengan bunyi toilet shower. Perasaan berdebar-debar tadi lega sekejap sebab ada orang lain sudah bangun. Kemudian lepas aku selesai basuh baju, aku pun nak mandi. bilik mandi ada 5 dalam satu row. total ada 10 buah bilik mandi. orang tersebut duduk di bilik mandi ketiga. aku mula-mula mahu mandi di bilik mandi sebelahnya tetapi tak jadi dan mandi di bilik air kelima. kiranya selang sebuahlah kan. aku tegur juga, baru mandi ke? tapi tiada jawapan. so, aku pun teruskan urusan aku. masa aku keluar, aku pun lupa dia ada lagi ke tidak dalam bilik mandi. aku angkat baldi aku. aku berkira-kira sama ada nak sidai baju atau tak. instinct aku kuat mengatakan jangan sidai lagi. aku pun berhenti dan tinggalkan baju aku di kawasan baldi-baldi, betul-betul dekat pintu keluar nak ke ampaian. aku pulang ke bilik aku. kemudian, aku bawa keluar baju uniform sekolah yang belum digosok. aku lihat masih ramai lagi yang belum bangun. aku pelik tapi aku buat tak tahu saja. kemudian, aku pergi ke bilik iron. kelihatan sunyi kemudian aku tak jadi nak iron baju sebab sekali lagi instinct aku kata tak selamat. jadi aku masuk bilik aku semula. masa itu aku baru tengok jam. sekarang jam 5 pagi wey. HAHAHA. aku tengok jam room-mate aku, memang pukul 5!! HAHAHA. habistu tadi jam berapa wey???? 

Okay cerita habis, sebab aku tidur balik, mujur tak demam. Kemudian aku cerita kepada room-mate aku dan mereka pun percaya tak percaya. Tak apalah.

Tak lama gitu, perkara yang sama terjadi kepada budak bilik sebelah. Dia basuh baju dan dia memilih untuk menyidai baju di ampaian. Itu saja bezanya. pagi itu, perangai dia pelik dan akhirnya, dia pengsan. Katanya dia kena rasuk dan dia tak ingat apa-apa sejak dia menyidai baju. Ahhh sudah....

Mungkin memang benda itu nak kacau budak-budak asrama kot. Alhamdulillah aku selamat wey... Seram kalau tak.


Itu saja. kalau ada lagi, nanti aku cerita lain. 


Sekian terima kasih. 

No comments: