TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

11 Jun 2023

Borang Mastautin Selangor - Tinggal di Selangor Lebih 10 Tahun

Assalam wbt dan Hai,


BORANG PEMASTAUTIN

Korang yang especially nak apply kerja di Selangor mesti ada bukti yang korang sudah tinggal di Selangor lebih 10 tahun. Sebenarnya 10 tahun ini termasuk waktu kita belajar di universiti. Jadi kira bonus jugalah siapa belajar di Selangor kemudian bekerja di Selangor. Aku buat pengesahan sekitar 2 tahun yang lalu sebab nak beli Rumah Selangorku. 

Kemudian selepas korang isi borang pdf tersebut, korang boleh pergi jumpa Penghulu kawasan korang untuk surat akuan. Penghulu jarang ada di office, kalau ada, adalah. Kalau tak ada, korang kena pergi esok hari. Kebetulannya masa aku pergi, dia ada di office, jadi beruntunglah aku. Alhamdulillah. Kenapa dia jarang ada di office, sebab Penghulu selalunya akan cover beberapa Pejabat Tanah di negeri tersebut. Oh ya, boleh jumpa Penghulu di Pejabat Tanah dan Galian di Subang; tak payah korang cari di kompleks kecil-kecil. Jarang dia datang situ waktu office hour pagi-pagi. 

Alamatnya ialah 

Petaling District Government Office Complex

1, Persiaran Atmosfera, Seksyen U5, 40150 Shah Alam, Selangor

Masa sampai di kaunter pertanyaan terus bagitahu nak ambil sign Tok Penghulu untuk pengesahan pemastautin, nanti mereka bagitahu office nya di mana. Yelah lama sikit kena sidai, bukan kita sorang yang nak ambil sign dia, ramai yang beratur. InsyaAllah Tok Penghulunya sopan santun sahaja. Namanya En Bahron Zaman bin Majid. Kalau nak telefon nak tanya keberadaan Tok Penghulu boleh saja tapi macam susah nak tembusi talian. 

Sekian, terima kasih. 




No comments: