TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

15 Oct 2017

Rancangan Agrotek RTM TV1

Assalam wbt

Saya nak review sebuah rancangan yg sangat bagus yg disiarkan di tv1 RTM iaitu rancangan Agrotek. Ianya bersiaran pada pukul 6 petang setiap hari Ahad. Rancangan ini memaparkan apa-apa usaha pertanian, perladangan, peternakan, pendek kata usaha asas tani syarikat SME (small medium enterprises). Sangat bagus kerana memberi pendekatan mepada penonton tentang keberadaan bisnes seperti ini di Malaysia.

Di samping menambah maklumat dan pengetahuan, ia juga memberi idea kepada kalangan individu yg berminat untuk menceburkan bidang tersebut. Sebagai contoh ialah usaha membiakkan karang yg terdapat di Port Dickson. Perniagaan yg mulanya adalah satu hobi akhirnya menjadi sumber pendapatan. Jika ada sesiapa yg menonton rancangan ini dan berada berdekatan dengan tempat yg diceritakan, mungkin mereka boleh mencari kerja di sana. Siapa tahu? Malah, badan NGO yg terlibat juga boleh diketahui seperti Tekun, koperasi dll.

Saya puji rancangan ini 100%. Waktu setengah jam dirasakan sungguh sekejap. Semoga tv1 terus maju.



Sekian terima kasih.

….........................pesanan penaja..............................................................................


"Saya dan anda memilih"
PruBSN Wealth Advisor anda,
Yazid Yohani 0172000349

No comments: