TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

7 Dec 2020

Makanan Pantai Timur di Restoran Wira Sejati

Assalam wbt dan Hi,

Kalau korang berasal dari Kelantan atau Terengganu dan tercari-cari makanan pantai timur di Shah Alam, korang boleh datang di Restoran Wira Sejati, Seksyen 18 Shah Alam. Makanan itu termasuklah nasi dagang, nasi kerabu dan seangkatan. Haha. Aku pun tak berapa tahu. Sebaris dengan kedai ini juga, ada lagi satu restoran yang menghidangkan makanan pantai timur, tapi sorry aku lupa nama dia apa. 


Lokasi Restoran Wira Sejati adalah sebaris dengan Pajak Gadai Arrahnu Seksyen 18 Shah Alam. Kemudian, korang boleh jumpa kedua-dua restoran ini. Aku tengok yang datang ke sini memang kebanyakannya orang Kelantan atau Terengganu berdasarkan bahasa mereka.Haha 



Aku cuba nasi lemak saja di sini, memang bukan taste aku sebab sambalnya manis. Hihi harap maklum. Tapi makanan lain, aku agak sedap kot sebab ramai sangat pengunjung. Harga sepinggan nasi lemak RM3. Kat sini juga ada roti canai tapi oleh sebab ramai sangat order roti canai, jadi perlu tunggu agak lama. Penebar roti canai di sini adalah seorang wanita. Hmm, jarang nampak oi... 



Okay, selamat makan. 

No comments: