TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

28 Oct 2020

Cara Nak Remove Gambar Dalam Carian Google

Assalam wbt dan Hi,

Hari ini aku sengaja nak kongsikan yang kalau korang search nama korang dalam carian Google, adakah keluar muka korang? Kalau kebanyakan orang yang aku search, memang keluar muka, itu pun sebab ada akaun dalam linkedin. Kalau tiada akaun dalam linkedin, susah nak jumpa gambarnya. Macam kes aku, memang aku ada blog, jadi kalau aku taip nama aku dalam carian Google, memang keluar muka aku. Hmm benda itu yang aku tak mahu. 

Jadi apa aku buat? Aku cuba buang dengan buat application dengan Google. 

"How to remove images from search result"


Okay, pertamanya, korang bukak URL atas ini. hah lepastu keluarlah, korang nak buang gambar daripada mana kan? aku pilih no 2, iaitu nak buang gambar daripada search results. 


 
1) korang google nama korang kat dalam images. korang search.

Okay, apa yang aku bulatkan di bawah adalah berkaitan dengan nama aku. ada lima gambar semuanya. 

2) korang right click dan copy link address



pergi ke "remove outdated content" tadi atau https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1


masukkan link yang korang copy tadi dalam kotak yg disediakan. lepastu klik Request Removal


Okay dalam masa sehari saja, gambar korang sudah tidak ada! hoyyeh! alhamdulillah finally! so, kalau orang ada search nama aku, dorang takkan jumpalah muka aku paling latest kalau dorang tak add FB atau IG aku. zaman sekarang terpaksa secretive youalls!


gambar dah tak ada!



Semoga membantu! Terima kasih!



No comments: