TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

23 Aug 2020

Hasil Penapis Air Zhulian Hampir Sama dengan pH Darah (Beyond Water Bio-Active Reforming System)

Assalam wbt dan Hi,


WHATSAPP KAKNA

Sesiapa yang mencari penapis air yang menarik dan boleh menyamai kualiti dengan penapis-penapis lain di Malaysia, rasa-rasanya kalian boleh memasukkan jenama Zhulian dalam pilihan kalian sebab memang sangat bagus! 

Semalam dengar talk drp RCD Salina Selamat terus rasa bersemangat nak beli juga tapi tunggu rumah barulah sebab kontrak dengan C*w*y baru bermula awal bulan Disember 2019 tahun lepas. Masa itu, kami belum jadi ahli Zhulian lagi jadi dah terbeli tak boleh nak buat apa. Kalau stop, kena bayar full pula. Susah juga. Kalau kami tahu, kami memang pilih Zhulian.

Soalan yang sering diajukan ialah, perlu pilih air RO atau air mineral? Jawapannya MINERAL ! Fullstop. tak payah fikir panjang-panjang. kalau orang C*way dan C*ckoo ada yang suruh beli jenis RO, kalian terus reject saja. Kenapa mineral? Udah ler makan pun belum tentu zat mineral kome serap, lagikan air tiada mineral, kesian badan kita. 

Mari Kakna perkenalkan dengan Beyond Water Bio-Active Reforming System. Telah diperkenalkan sejak tahun 2003 lagi. Sudah lama berada di pasaran dan sudah beberapa kali ditukar design luar dan mengekalkan ciri-ciri dalaman. Beyond Water ini direka khas dengan formula yang sudah dikira berdasarkan kelajuan atau tekanan air di Malaysia dan secara amnya melalui persampelan mineral dalam air paip kita. Hebat ke hebat? dengar pun dah dasyhat! 

Oleh sebab saya menggunakan jenama C*w*y sekarang,  saya memang memilih jenis mineral, bukan RO. Saya juga tidak faham kenapa ramai yang pilih RO (reverse osmosis). RO memang tiada mineral langsung, buang habis, tapis bersih macam air suling. Kandungan air paip di Malaysia, masih ada mineral walaupun tak banyak tetapi kalau sudah jadi RO, hmm baik tak perlu beli penapis air. Mungkin perlu beli air botol mineral yang ada di pasaran saja. 


Orang Cuc*oo pun sendiri dah tulis, bahaya juga minum air RO. hehee... So memang perlu pilih penapis air mineral. 

Harganya cash RM3455. Kalau kalian beli waktu sekarang, nilai BV lebih daripada 200 BV, automatik jadi ahli dengan harga RM2980 ! Murah juga sebab kalau saya bandingkan dengan C*way NEO CHP-260N iaitu model yang saya guna sekarang, harga cash ialah RM3340. Oleh sebab saya sudah menjadi ahli, harganya ialah RM2980 maknanya saya boleh jimat dalam RM300. Memang akan saya beli 5 tahun lagi nanti. Tapi kalau kalian nak beli sekarang, saya alu-alukan cuma saya memang belum ada wang nye hihi.  


Kalau kalian nak tahu, saiz kluster air di bawah mikroskop adalah dalam kuantiti 10 hingga 12 untuk satu kluster. Kluster yang besar ini menyebabkan proses penyerapan air di dalam badan agak susah. Jadi kita perlu minum air berkluster kecil untuk memudahkan penyerapan air di dalam tubuh kita. Gitu detailnya diknon. 


Bagaimana Saiz Kluster Molekul Air Menjadi Lebih Kecil dengan Beyond Water?


Okay bagaimana saiz kluster air jadi lebih kecil? sebab Beyong Water (BW) ini memancarkan Far Infrared. Apa itu Far Infrared ? Far Infrared ini boleh menambahbaik peredaran darah di bawah kulit, pada organ-organ badan dan kesihatan jantung kita. Okay Far Infrared ini tadi bergetar pada frekuensinya sendiri. Molekul air juga bergetar pada frekuensi yang tersendiri. Apabila mereka bertemu pada frekuensi yang sama, maka puff! terjadilah resonan! Konsep resonan inilah yang menyebabkan gugusan molekul air berpecah. 




Apa fungsi air dalam badan? 

70% kandungan badan kita adalah air. Jadi air memang sangat penting dalam kehidupan kita. Sampaikan ada yang kata, masa jaman susah-susah dulu, tak mengapalah tak makan seminggu tapi air, maksimum boleh tahan 3 hari saja. huhuhuk.. Sedih pulak mengimbau kenangan dulu. 

pH Beyond Water Hampir Sama Dengan pH Darah atau Badan Kita

Mudah sangat nak dikendalikan. Yang Ultra 1, boleh basuh sendiri. Selepas setahun baru tukar. Kalau yang bahagian lain, perlu ditukar selepas 4 tahun! Sudahlah boleh pasang direct kat paip ! Owah ! senangnya! Tak guna elektrik, jadi dah jimat sedikit di situ. Eh alah C*way dan C*cko* pun bukan guna banyak sangat karen. Hehe. Cuma penapis air Beyond Water bukan untuk convenient lah, kita tak boleh dapat air sejuk dan air panas on the spot. Kalau nak yang panas, perlu jerang sendiri guna dapur gas atau cerek elektrik. Kalau yang sejuk pula, perlu masuk dalam peti. 


Penapis air Zhulian boleh dibeli dengan menggunakan kad kredit CIMB okay? nak harga istimewa dan diskaun? whatsapp kakna....

Semoga ada yang terbuka hati untuk membeli penapis air Zhulian ini selepas membaca posting saya. Terima kasih. 


No comments: