TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

16 Aug 2020

Bagaimana Nak Topup App Smart Selangor dengan Touch n Go E-Wallet


Assalam wbt dan Hi.


Asyik cerita pasal Zhulian kang blog tak naik rating 😂😂


Hah.. kalau tertanya-tanya Apps Smart Selangor itu apa? Apps ini adalah untuk membayar parking di sekitar Selangor ya. Boleh tukar-tukar nak kawasan Majlis Perbandaran yang mana..... Kalau aku, area Shah Alam, so MBSA. 

Oleh sebab dah dapat E-Penjana RM50 daripada kerajaan, jadi aku guna sebaik yang mungkin iaitu utk menopup Smart Selangor. Tengok baki aku dalam RM0.94 ya... 

Korang tekan saja yang aku bulatkan itu....

Nah korang pilih nak beli yang mana?? Haha.. Aku memang malas Monthly Pass sebab aku jarang masuk office, WFH half week. nanti membazir utk aku tapi beruntung untuk si MBSA. hHahaha...

Nah keluar segala cara gimana mahu bayarin Smart Selangor. Lalu, aku pilih Touch n Go. Kemudian, aku tekan PAY.

Tekan PAY NOW. 

Tekan PROCEED. 

Bila aku pilih kredit RM10, terus keluar lah TAC untuk Touch n Go. tunggulah, kau isi saja tempat kosong mengikut message yang diterima. Tekan PAY.



HAHAHA.. TERIMA KASIH GOVERNMENT BAGI DUIT TOPUP. Hehe... 

Ya Allah mudah sangat2!!! kan kan kan kan.. hehe... Okay selamat mencuba. 



No comments: