TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

12 Oct 2018

Review Guna Umobile GX50 di Area Shah Alam dan Subang Jaya

Assalam wbt

Alhamdulillah jimat duit saya semenjak menggunakan plan postpaid Umobile Giler GX50. Jimat dan berbaloi-baloi sangat. Dengan harga RM50, saya mendapat servis internet tanpa had dan panggilan tanpa had! Kalau sebelum ini, setiap bulan saya akan menghabiskan sekurang-kurangnya RM80 untuk bil telefon tetapi sekarang sudah jimat RM30!

Buka laman web ini Umobile

Pelan Umobile ini boleh didapati di mana-mana cawangan di seluruh negara. Mudah hendak jumpa, kadang-kadang ada booth kecil di pasaraya seperti Giant atau Tesco. Kita boleh mengekalkan nombor sekarang. Tempoh untuk menukar nombor mengambil masa dalam dua hari sahaja. Mudah! Cuma bayar RM50 sebagai advanced payment dan RM10 sebagai yuran pendaftaran.

Oh ya, suka saya ingatkan, kelajuan internet hanyalah dihadkan kepada 3Mbps iaitu terlalu kecil. Namun, jangan berprasangka buruk. Di kawasan Lembah Klang yang berkepadatan tinggi kebiasaannya sudah ada pencawang dan sistem komunikasi yang baik.

Pada awalnya saya agak ragu-ragu kerana rumah kami tinggi, mungkin banyak path LOS atau banyak halangan yang menyebabkan tidak dapat liputan atau coverage. Namun sangkaan kami meleset kerana kami masih juga boleh menikmati dengan aman.

Kadang-kadang sahaja ada masalah, sekali sejak tiga bulan melanggan Umobile.


Oleh kerana ianya internet tanpa had, jadi saya menggunakannya sehabis baik! Dalam masa sebulan, dalam 50Gb! uwahhhh. Walhal di rumah ada juga WiFi Maxis 30Mbps. 


Terima kasih.

No comments: