TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

31 Aug 2016

Banang Amas Homestay Sungai Udang Melaka

Assalam wbt dan Hi

Musim cuti ni mesti ada yg terasa nak tidur kat Melaka. Boleh lah mai kat homestay ayah mak kami....

BANANG AMAS HOMESTAY
NO 26, JALAN SU 2,
TAMAN SUNGAI UDANG,
76300 SUNGAI UDANG,
MELAKA

Landmark ialah Penjara Sg Udang, Econsave dan Sekolah Agama Ahmadi. Boleh waze tapi tulis alamat pun sudah cukup. Tolong waze ya (hehehe)

Boleh contact nombor yg tertera pada banner ni ye..

Untuk sesiapa yang terfikir tentang harga, rate untuk satu malam RM180-200 iaitu bergantung kepada musim cuti ke etc.. Tapi still boleh nego terutamanya yg nak duduk lama sikit..

Kedai makan semua dekat terutamanya Pizza Hut dan KFC, stesen minyak Petronas pun dekat, surau juga dekat, playground (skala kecil) pun dekat.. Kedai bahan mentah pun dekat (Family Store Sg udang)... Pendek kata, semua dalam skala 5km saja...

Kalau nak tahu tempat menarik yg berdekatan dengan homestay kami adalah seperti Pantai Puteri, Pantai Pengkalan Balak, Tanjung Bidara dan lain-lain. Pendek kata lokasi yang sangat super duper strategik!

Untuk staff Petronas yg perlu outstation di Petronas Penapisan Melaka (PPM), bolehlah sewa homestay ini sebab dekat saja dalam 2km saja.

Kepada anak-anak yang hendak graduasi PMR atau SPM di MRSM Terendak pun boleh.



Sekian, terima kasih !

No comments: