TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

29 Aug 2016

Jenama Ubat Cacing Di Pasaran

Assalam wbt

Lately Abam Koo dan adik ipar selalu cakap depa kecacingan. Aku pun tak pasti sebab apa. Yes aku malas nak tolong google kan sebab aku pun geli cacing. Kang aku campak henpon ni kang. Haha.  Yg aku tahu semua orang dalam perut die ada cacing, cuma sama ada aktif atau tak...

Ubat cacing yang gelemer di abad ini...
1) zantel (ada tablet atau cecair)
2) noxworm
3) a-zo1e
4) vemizol

Dengan bantuan ubat cacing ni, maka akan musnahlah cacing... Orang dewasa perlu makan dalam dos 10ml iaitu sekali teguk. Budak-budak berumur 1-2 tahun perlu makan 5ml saja... Kalau dah buka penutup botol ubat cacing ni, tak boleh simpan ya. A big NO. Buang terus okey. Takut ada bakteria ke apa...bahaya sangat. 

Okey tu je. Thanksss

No comments: