TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

14 Aug 2016

Tukar Kerja Lain Bidang

Assalam wbt
Saje nak share pengalaman sendiri.ok ke kalau tukar bidang ni? Kos aku electrical electronic engineering. Sebab major in communication, maka kerja pertama aku network engineer lah. Kerja tak boleh memilih. Namanya aje engineer tapi aku kerja more to management... Pergi site boleh kira dengan jari lah.belajar telco pun tak mendalam.

In reality dan teori tak sama wey ... Itu pengalaman aku lah...

Then sebab fed up sangat aku vss... Nama pun volunteer. Alhamdulillah dapat duit yg boleh cover almost setahun setengah kauuu... Gila ah... Tapi aku rasa aku kena kerja. Sebab nak tolong family, husband lagi kan...

Oh ye, masa aku berenti dan vss, banyak juga dapat tawaran kerja. Tapi semua tak dapat sebab aku pregnant. Mostly company takkan cover pregnancy cost sebabtu dorang taknak amek...jadi fikir dua kali ye sesiapa yg pregnant dan nak berenti kerja tu. Better lepas deliver lah.. 

Ada kesan tak, tak kerja setahun atau dalam tempoh yg lama, pastu mintak kerja semula. Yes, ada kesan. Susah sebab dulu tak banyak pengalaman sangat. Ada anak kecik pulak. Rata2 company tanya xpe ke kalau kerja outstation etc... Dugaan...pastu company banyak tak percaya cerita why kita tetiba berenti tetiba nak kerja semula. Even itu hakikatnya....

Then aku apply company oil and gas. Alhamdulillah rezeki. Dapat. Tapi kesannya gaji refresh jadi budak entry level... Susah jugalah sebab ahli keluarga bertambah. Tapi boleh je survive. Belajar benda baru bila dah ada anak ni satu dugaan sebab otak mula melembap. Hhaha. 

Makna kata bolehlah sebenarnya tukar bidang.. Boleh jugalah kerja selepas lama tak kerja...tinggal nak atau tak aje.  




Okey sekadar perkongsian...

No comments: