TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

23 Mar 2016

Review Novel Pilo Toq

Assalam wbt

Dah lama aku beli buku ni tapi baru abes katam. Hehe. Buku ditulis oleh op zaharin, azzAm supardi, bahruddin bekri. 
Cerita berkaitan rumah tangga utk ketiga2 penulis. 

Aku komen ni. Kalau kalau penulis ni baca. No offense k. 

Secara keseluruhan, azzam supardi punya nukilan mudah. Tapi ayat last berulang2.. Style die kot. "See... Lelaki bla3" aku terkadang muak sket cara itu. Hehe. Situasi rumah tangga yg normal. Maybe sebab dah lama kawen jadi situasi tu aku x boleh imagine sangat. 

Nukilan bahruddin bekri okey. Even aku peminat tulisan dia. Aku x nak bias. Dalam novel ni cerita die panjang dan biasa. Hehe. Biasa sangat compared tulisan die dalam buku2 lain.. Nukilan op zaharin bagus. Secara bersahaja dan telus. Dan lebih dekat dengan situasi rumah tangga aku kot. Tapi wife op zaharin ni memang suka mencubit betul. Yg tu tak sama dengan aku. Hahaha

Ikut ranking, paling best nukilan op zaharin, followed by bahruddin bekri, dan lastly azzam supardi. 


Buku ini didedikasikan sepenuhnya kepada lelaki atau suami. Sepatutnya para suami yg baca. Supaya para suami tahu camne nak tackle hati wanita atau isteri. Jangan ikut sedap hati aje kan. Heheh. Tapi ada pulak ke laki yg nak baca berjela2 macam buku ni. Kalau dijadikan komik maybe okey. Tahniah utk ketiga2 penulis. 


No comments: