TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

24 Jun 2015

Kematian itu Pasti

Assalam wbt

Salam Ramadhan. 

Walaupun hari ini hari Rabu. Tapi aku tetap nak bercerita. 

Sejak dari aku zaman kanak2, aku sudah tahu apa itu sakit leukemia, pesakit banyak darah putih drp sepatutnya. Kenapa aku tahu? Sebab abang ustazah aku suffered from that disease. 

Anyhow, i just heard that story without knowing his face. But i know where his house. I even know that he was successful man, working as contractor. Bukan calang2 lah. Since he was diagnosed, doctor advised not to get married coz it would shorthen his life. He obeyed all. Ubat pun aku rasa banyak dah makan. 

Dan Aku sangat yakin. ajal dan maut ditentukan Allah. After all. Mak aku cakap dia baru meninggal dunia last monday kot. Because of what? Did you know he suffered 20years plus of leukemia ? But did he really died because of that disease? The answer is NO ! He died because of dia jatuh kerusi sebab pasang frame... Innalillah... 

Aku bercerita bukan hanya berbasa basi. Aku cerita biar buat pedoman kita. Sentiasa ingat maut yg mendatang. 

1) kau tahu ke kau hidup sampai bila? 
2) banyak x ibadah yg kau dah buat? 
3) kalau pun kau sakit, adakah kau akan meninggal dunia sebab sakit kau? 

Jadi untuk yg sihat atau sakit. Sentiasa beringatlah. Hidup ini terlalu singkat. Hargai. Penuhi dengan hati yg berisi. 

Sekian. Terima kasih. 

No comments: