TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

25 May 2014

Komen Hostel UTEM Jauh (Universiti Teknikal Melaka)

Assalam wbt

UTEM atau nama asalnye KUTKM... aku dulu selalu wonder ape kuktem ni bile naek bas nak ke melaka sentral... skang nama die dah utem... dah upgrade...camne aku boleh tau... ? adik aku belajar kat sane...



aku nak review pasal utem nye welfare kepada student sangatttttttttttttttttttt terok!!!point nye...

1) apartment yg disediakan oleh utem kepada student sangatlah jaoh drp universiti... kalau dekat pun utk sesetengah kos.. cam kos mekanikal ke.. tu pun kalau dok apartment dekat2 ctu..kalau dibuatnya soh dok kat apartment sebelah mmu bukit beruang, tak ke jauh...? ok.. bas memang ade..tapi bas pukul7 pagi..dan tah kol bape kadang2 kene ready awal sebab takot takde bas...

2) sudahlah kadang2 tak dapat naik bas, still kene bayar bas.. even dah tak duduk kat apartment yang disediakan oleh utem, still kene bayar gak!!! giler ke ape dorang ni...? dah la bas susah nak ada. tapi bile nak pinjam bas.. banyak songeh lak...

3) kalau dah tak dapat naik bas,,, kene naik kereta sendiri or tumpang orang... kalau takde kereta camne?? sebab tu budak2 ni ramai ade kereta... berderett paking .... kalau korang xde member ade kenderaan or anda xd kenderaan, anda memang loser la dok sorang2.. haha...

4) dah la line tenet takde.. (ni kat taman bukit beruang utama).. wasap pon tak lepas.. call yg gune hp cikai pon tak lepas.. aku call adik aku dah berape puluh kali.. baru reach! hampeh......

5) dah la budak2 ni dok jaoh drp kampus, pastu tak reti2 nak sediakan aktiviti berfaedah...? dinner annual cam universiti lain tu memang jangan mimpi la... memang xde... unless organize sendiri... mane bahagian asrama? takde ke yg pantau aktiviti? kalau korang teringin nak aktif mase zaman kampus, utem bukan pilihan yg tepat..!mane badan berwajib yang uruskan ni?kalau ade aktiviti pon............ kene bayar sendiri..! gile gile....!

UTEM bukan kampus untuk menyimpan banyak memori n buat aktiviti2 asrama/kolej... jadi kalauu ase2 nak zaman kampus yg best.. jgn pilih utem.. ! hoho...jadi bertepatan nak isi borang upu.. pandai2 la pilih dengan bijak k...

kalau ade pihak2 yg bace review aku ni.. elok la.. anda check tol2 welfare budak2 ni.. kesian saya tengok lah hai... takde mood je nak dok sane.. asal wiken je balik kalau uma dekat... 


ok la.. sekian tq..

No comments: