TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

8 Nov 2013

Seloka Rajin Study

Assalam wbt

Seloka ni aku tulis masa aku form 4... saje la nak share...

KALAULAH AKU RAJIN STUDY….

Kalaulah aku rajin study,
Bolehlah aku masuk universiti,
Gi amek bidang farmasi,
Pastu ley cipta ubat sendiri.

Kalaulah aku rajin study,
Tak gelabah bila nak peksa nanti,
Nak hafaz nota yg bersepah sana sini,
Nak reka jawapan pon 1hal lagi.

Kalaulah aku rajin study,
Jawab soalan dengan muka berseri,
Confident giler tabik spring 5kali,
Result gempaq ramai yg puji.

Kalaulah aku rajin study,
Dapat pinjaman dari universiti,
Takyah fikir cukup wang atau fee,
Kalu lebih,boleh masukkan kt tabung Haji.

Kalaulah aku rajin study,
Kerja senang nak cari,
Banyak pulak jawatan yg dibagi,
Tinggal pilih yg mane berkenan di hati.

Kalaulah aku rajin study,
Dapat duit gaji tebal ntah bape inci,
Tak payah la nak pinjam ceti,
Mak abah pun leyh goyang kaki.

Kalaulah aku rajin study,
Semua benda boleh dibeli,
Nak itu,nak ini?
Sepuluh kad kredit beratur mari.


Kalaulah aku rajin study,
Bleyh jadi ahli ekonomi,
Kumpul duit berguni-guni,
Untuk antar mak abah gi haji.

Kalaulah aku rajin study,
Mak abah takyah kerja cari rezeki,
Setiap bulan bley bagi duit berlori-lori,
Hidup senang tak macam dulu lagi.

Kalaulah aku rajin study,
Bley tolong sponsor adik gi IPT,
Biar jadi pandai berdedikasi,
Dan jadi orang yg berjasa dan berbakti.

Kalaulah aku rajin study,
Untung-untung buleh jadi menteri,
Mana tau ley gantikan Pak Lah Badawi,
Pergh!!!kebanggaaan satu negeri….




Hehehee….
Nukilan:farozanakin 
4jun04


No comments: