TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

21 Nov 2013

Review Penyiasatan Mencari Botol Susu Bayi yang Sesuai

Assalam wbt

Hari ini aku hendak conclude pencarian botol susu ni... so mebi post ni agak panjang.... sebab 2-3 hari ni aku mang dok belek fb nak beli online saja... bukan  tak nak beli depan2 tapi aku tak tahu nak cari di mana...

okeh... 1st, ade banyak jenis botol susu..yang ni banyak blogger dah tulis secara general. so leh bace review dorang sedikit sebanyak pasal botol susu. aku pun tulis kat sini supaya aku takyah la nak klik 1 per 1 bile nak bace nanti. pape yg aku bace aku kene boh dalam file complete camni biar bile hubby aku ade mase free nak bace, die leh terus bukak blog aku saja...kalau nak letak botol lain tapi gune teat laen pon boleh.. ramai ibu2 yang buat camni.  .Review 1 Review 2 Review 3 Review 4 Review 5



1) Phillips Avent. ramai orang buat review pasal ni... tapi mostly negative feedback. tapi ade ramai gak yang beli la n gune tuk anak die... link bawah ni yg mereview tol2 pasal produk avent. ok kat link Sini 3, ade orang cakap, x sume produk avent BPA free. so kene buat pilihan terbaek la.


Sini 1 Sini 2 Sini 3
2) Tommee Tippee. ok boleh bace link orang yg mereview produk Tommee Tippee di bawah.

Sini 1 Sini 2


3) MAM. yang ni senang nak mengalir susu. means takut anak tersedak. tapi still ade yg suke.. ok boleh bace link orang yg mereview produk MAM di bawah.

Sini 1 Sini 2


4) Pigeon. aku bace ramai yg kate bagus. tak tumpah even diterbalikkan. puting keras sket dan sesuai la sangat tuk baby 7 bulan ke atas. pastu banyak jenis sangat. ok boleh bace link orang yg mereview produk Pigeon di bawah.

Sini 1  Sini 2 Sini 3 Sini 4


5) Dr Brown. yang ni orang cakap susah nak cuci sebab die kurus kan.. dan cepat leak gak. ok boleh bace link orang yg mereview produk Dr Brown di bawah.


Sini 1

6) NUK. yang ni leh jumpe kat guardian je. kalau nak bagi baby new born amek size S. ok boleh bace link orang yg mereview produk NUK di bawah.

Sini 1 Sini 2 Sini 3


7) Tupperware.  ok boleh bace link orang yg mereview produk Tupperware di bawah.

Sini 1

8) Mimijumi. ok boleh bace link orang yg mereview produk Mimijumi di bawah.

Sini 1 Sini 2 Sini 3


9) Nuby. ok boleh bace link orang yg mereview produk Nuby di bawah.

Sini 1


10) Sippy Cup. ok boleh bace link orang yg mereview produk Sippy Cup di bawah.

Sini 1

Banyak lagi type botol yang ade kat mesia ni.. tapi jenuh lak nak check 1-1... so aku bagi review yang ni sajo.... ni pon dah banyak kan... heheehee... aku for the time being, decided nak beli tomitipi 150ml/5oz (2 botol) kat Dyanzy Collection. Lastly, few things yang aku nak share

a) walau secanggih mane pon botol susu, tapi jangan tinggalkan anak ketika minum. takot tersedak.
b) seelok-eloknye botol ditukar selepas 6 bulan.
c) untuk baby, size S-small (0-6 bulan punye)
d) kalau nak panaskan susu (without pemanas yg canggih manggih tu), masukkan 1/2 cawan air paip plus 1 cawan air panas (yg baru dimasak tu) kedalam bekas dan rendam susu selama 5 minit
e) kalau baby bawah 6 bulan, tak yah basuh botol giler2 gune sabun pon tape, just gune air panas dan bilas
f) untuk steril kan botol susu, didihkan air, then rebus 2-5 minit botol dan angkat
g) puting susu xde BPA pon, cume diperbuat drp silikon

Kalau nak beli susu botol ni ape jenis pun...leh rujuk BabyLandMalaysia NamidaShop DyanzyCollection Kidstuff .............. kalau xnak beli online, boleh datang je ke mane2 guardian/mydin/jusco/parkson/farmasi/baby shop mane2 pon....................


Sekian. Tq :) Panjang lebar arini...............

3 comments:

Unknown said...

very informative entry..good job dear..

NINA FARHANA said...

Tengah sevey botol utk babyy.tq for ur info

http://ninafarhanawm.blogspot.my/?m=1

Health Nutritionist said...

Momies Ada masalah macam saya tak?
.
Bintk-bintik puteh pada puting susu.. Susah sangat nak tanggal..
Rupanya ada cara nak cegahnya tanpa perlu kos tambahan..
.
Best sangat. Saya baca di blog ni:
.
http://pencuciputingsusu.blogspot.my/2017/08/cara-terbaru-cegah-bintik-bintik-puteh.html
http://pencuciputingsusu.blogspot.my/2017/08/cara-terbaru-cegah-bintik-bintik-puteh.html
http://pencuciputingsusu.blogspot.my/2017/08/cara-terbaru-cegah-bintik-bintik-puteh.html
.