TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

12 Jun 2013

Pendapat Aku Keburukan Dropship / Ejen Dropship

Assalam wbt

Aku nak cerita keburukan DROPSHIP!

selalu kebaikan memang banyak kan...nak menjana pendapatan.. tu semua orang tahu...tapi aku nak share keburukannye...

1) Ambil masa yang panjang............. jadi ejen dropship ni, kena banyak sabar,,, sebab kadang2 customer dah tanya, saiz apa yang available bile kite jual baju... kita ada masa nak layan.. tapi yang owner butik tak reply2.. lepas 2-3 jam baru reply, dah kita lambat nak inform customer...

2) Mesti kena ada internet yg laju ................... kita dah dapat duit drp customer kena bank in pulak kat owner butik.. kalau internet weak, setakat wasap gambar payment yg cust buat pun dah ok.. tak yah nak forward2 kan... ni nak kene bagi pulak..

3) Nak confirm order dah bungkus.............. yang ni.. pastikan betul2 order yg cust mintak tu same dengan order yg kita mintak ngan owner butik... kalau salah pun kita tak taw sebab yg bungkus depa.. bile cust cakap barang salah, nak refund..

aku ade cerita... aku pun terpaksa refund sebab ingat betul lah cakap cust... rupanya cust yg tipu..die tak muat baju pastu pulangkan kat aku.. kuwang ajo! tapi tu la... jap je dapat balasan kat cust tu.. die tersalah bank in kat aku!! kakakakkakaa....

4) untung sikit.. kalau jual barang RM100, kau dapat untung RM10,,, kau rasa sikit ke banyak?? aku rasa sikit... tak berbaloi..

aku ade cerita.. aku tanya lah dengan owner butik.. tol ke aku dapat untung RM10 je.. tak berbaloi lah..usaha lagi.. mahal tu harga RM100.. pastu ironinyeeee.. yg bangang abadi si owner butik ni.. die boleh mengadu aku bersikap kurang ajar kat si polan si polan.. si polan pun marah lah ngan aku dek kerana sikap owner butik yg hampeh tadi.. ape salahnye kalau owner butik tu cakap,.. die memang untung sikit je ke... die memang bagi camtu kat orang lain ke.. yg die mengadu kenapa?? tak pasal2 hubungan orang terjejas...! haihhh....

5) jadi kesimpulannya.. elakkan dropship lah.. jual sendiri je... borong ke ape.. cari barang sendiri ke... leceh wey leceh...............

Sekian Terima Kasih...., :D

No comments: