TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

22 Jun 2013

Berjalan Jalan di Bukit Melawati, Kuala Selangor

Assalam wbt

Arini aku dan Bang Ajid jalan2 ke bukit melawati. Kat mana? Kat kuala selangor. Camne nak gi sini? Kalau gi dari shah alam, hala ke arah puncak alam. Then follow sign board kuala selangor. Da sampai kuala selangor, nanti ada simpang 3.. Amek kanan dan follow sign board bukit melawati. Kalau dari gombak, masuk latar, exit ijok iaitu exit last, then belok kiri hala ke kuala selangor sampai jumpa simpang 3 tadi. 

Ok nak gi sini bayar rm5 untuk dewasa dan rm3 tuk kanak2,,dorang akan bawak jalan2 kat atas bukit melawati. Cam keretapi kecik kat zoo,, 1st akan benti kat muzium. Ikot la nak turun situ ke tak... kami turun,,Kat situ ada rumah api tapi tak boleh la nak masuk. Pastu ada cannons banyak2.. Then ada tempat tengok anak bulan. Pun ada monyet yg banyak. Haha. Ada la orang jual makanan monyet. Hehe. 

Then tunggu sampai datang next keretapi. Dorang akan teruskan perjalanan. Nampak makam lame. Tempat duduk sultan. Perigi beracun. Then gi taman ikan air tawar dan taman alam. Jalan2 je lebih. Tapi not bad la. ;) So far,, aku rase tempat menarik nak jalan2 ngan family. Ok,, Selamat berjalan2.. 













Sekian terima kasih.

No comments: