TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

12 May 2022

Merasa Bakso di Restoran Kampoeng Dahar Puchong

Assalam wbt dan Hai,

Hari ini kami makan bakso. Ye sebenar-benarnya aku memang tak pernah makan bakso. Walaupun aku selalu nampak menu itu di mana-mana kedai makan tetapi aku memang tak pernah terfikir nak order. Jadi hari ini kami kembali ke Kampoeng Dahar untuk rasa bakso. 

Namanya bakso mercun. Dalamnya ada bakso yang bersaiz lebih kecil dan ada sambal. Harganya RM10.90

 
Sambal padu pedas bakhang. 

Mee ayam RM6.90


Memang puas siapa yang suka makan banyak. Cubalah makan di sini ya. Memang sedap, cuma aku saja yang tak boleh nak telan. Hehe... 


Pendapat aku, bakso jenis gedi-gedi, besar gemuk gedempol ini memang muak ya. Aku memang tak mampu nak makan seorang. Kalau nak beli kena bakso kecil-kecil dahulu kot. Hehe. Lepastu mee ayam dia pun, rasa jemu nak makan. Rupa-rupanya aku tak pandai makan menu Indonesia sebegini. Baru aku tahu. Nasib baik aku dah try di Malaysia, kalau first time try di Indonesia, mau naya. Yelah kot jadi sakit perut ke pening-pening ke. Aku ni spesis susah nak cuba makanan baru. Sebab itu aku tak boleh nak JJCM makanan yang pelik-pelik di mata aku. Makanannya sedap cuma aku yang tak pandai makan tau. Korang nak try, try lah... 


Terima kasih ya. 

No comments: