TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

30 Nov 2018

Bermain di Pantai Morib bersebelahan dengan Sepang Gold Coast

Hi dan Assalam,.


Assalam wbt

Pada hujung minggu yang lalu, kami mengambil peluang untuk ke Pantai Morib bersama Keluarga Nisa. Sebenarnya, kami mengikut Keluarga Nisa ke Majlis Walimatulurus kawan mereka. Nisa sebenarnya nama kepada anak kawan kami, Zaki dan Intan. Nisa merupakan kawan kepada Naqib dan Nasuha. Nasuha dan Nisa adalah sebaya.

Kami sangat beruntung kerana cuaca tidak panas dan air sedang surut. Kami berjalan agak jauh merentas pantai yang seluas-luasnya. Mungkin sejauh satu kilometer dari pantai yang asal semasa air sedang pasang. Naqib berlari sepuas-puasnya. Seronok bukan main. Tidak lupa untuk melihat ketam-ketam kecil sedang mencari sarang.







Kami dapat melihat Sepang Gold Coast di sebelah kanan dan Pusat Penapisan Petroleum di Port Dickson di sebelah kiri. Lain kali apabila mahu datang ke sini, perlu lihat jadual Air Pasang dan Air Surut di Laman Web Rasmi Jabatan Meterologi Malaysia. Mereka tidak ramal di bahagian Pantai Morib tetapi mungkin boleh sasarkan di Port Klang kerana menghala ke Selat Melaka yang sama.

Selepas puas bermain, Naqib dan Nasuha wajib menukar baju. Kami solat. Kemudian menikmati goreng pisang dan makanan bergoreng yang lain di kedai makan berdekatan. Tidak lupa juga air kelapa muda. Memang nikmat !

Sampai jumpa lagi.

Terima kasih.

2 comments:

Anonymous said...

Dah besar dah dorg dua kan . Rindu sangat kat naqib dengan nasuha .

-cikgu riena-

anakin faid said...

haha. cikgu reina jumpa pulak blog utk naqib nasuha :)