TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

11 Dec 2013

Siapa Ahmad Ammar Pelajar Malaysia di Turki?

Assalam wbt

Aku memang tertanya2 sape sebenarnye Ahmad Ammar ni? Sebab die glemer sangat.. kat dalam status fb banyak sebut name die..tapi aku tataw sape... so aku search nye search... mang jumpe la video 24 minit pasal die... Video Ammar

yang aku dapat simpulkan, ammar berumur 20 tahun same ngan adik aku.. die ni seorang lelaki normal asal kl, ayah orang atasan Abim.. die dibesarkan dalam suasana yang sangat islamik dan attitude tinggi aku ase sebab tengok fam besar, belajar tekwando dr kecik, join program... pandai... masuk sekolah tentera diraja.. pandai sangat lah tu...

amek ijazah sejarah kat turki, tempat atartuk, tempat sarjana islam seperti abu ayub al-ansari dll... die belajar drp sekeliling dan rasa hidup dalam suasana yang begitu selesa, aman..jadi die rase nak berjihad, dan tengok tempat lain. bermula julai 2013, die plan sendiri program bakti seperti misi2 kemasyarakatan cam bina kincir air, tolong orang rohingya (serah bantuan), misi keamanan, pergi carik erti perjuangan hamka, join aktiviti kemasyarakatan turki cam pelancongan depa, join program alih bahasa untuk tv alhijrah, bersosial dengan kawan2... pendek kata aktiviti2 camni bagi exposure tuk die memahami Islam dan misi jihad syaheed die... tempat yg die gi pon banyak kene bom tapi die sempoi je... so aku nak cakap die kalau masih hidup skang mesti masih berjihad...

tapi Allah lebih sayang die,, die meninggal 2 nov 2013 yang lalu... kene langgar dengan ambulans... kawan2 die cakap, jihad yg tertangguh.. tapi syes aku tabik sebab ade lagi orang muda camni kan kat malaysia.. semoga semangat yang dicetuskan ni leh didik lebih ramai ahmad ammar di malaysia... dan dunia... die disemadikan kat kaw perkuburan para sahabat...


Sekian, terima kasih.

No comments: