TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

21 Nov 2011

1.3cc? Apa tu?

Assalamualaikum wbt.

Aku selalu tertanya2... apakah itu cc? 1.3cc? laju ke? best ke? 1.5cc? lagi laju? camne tu...? kalau orang cakap 1.0cc kurang pickup.. aku angguk aje.. buat2 taw.. kang kate tataw cam noob sangat pulak..hehe...
pastu aku gi la seacrh dalam wiki.. ape itu cc? die agak susah sebab nak translate dari bi ke bm..hehehe...

Enjin displacement, or sesaran enjin ialah isipadu yg ditolak oleh piston yg ada dalam silinder pembakaran dalam enjin. pergerakan ke atas sebape banyak cubic centimeter (cc) atau liter (l) tu la menjadi ukuran. isipade ape tu.. isipadu minyak pelincir i presumed. 1000 cc = 1 liter ( 1l ). maka orang akan cakap kereta aku 1.3liter = 1300 cc... kereta aku kan myvi bercalar tu..

Lagi banyak cc lagi bagos la kereta itu.. maka lagi cepat la pickup.. lagi laju la kereta itu boleh bergerak... gitu la serba sedikit pengisian kita arini... len hari aku nak carik lagi.. setiap satu mesti ada jawapan... insya Allah.. tinggal rajin tak rajin je nak gugel...

3 comments:

Anonymous said...

kalau lg besar cc lg bnyk la pakai minyak kan?

Unknown said...

Ya benar

Unknown said...

Ya benar