TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

16 Feb 2023

Doa Semoga Diberikan Jalan Keluar Daripada Masalah Surah At-Taubah Ayat 128-129

Assalam wbt,

Semoga kalian tenang-tenang saja. Banyak masalah yang kita tidak boleh selesaikan di dunia. Semoga Allah saja yang mampu membantu kita memberikan jalan keluar yang tidak disangka-sangka. Aku juga pernah begitu. Memohon Allah semoga diberikan jalan keluar yang sangat mustahil boleh dilakukan oleh manusia. Mak mertua aku yang kongsikan ayat ini untuk aku bacakan setiap kali ada kerungsingan yang tak dapat dibendung dari hati. Jujurnya, memang mujarab. Alhamdulillah. 


Surah At-Taubah ayat 128-129

Ayat 128: Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w.), yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat lobakan (inginkan) kebaikan bagi kamu, (dan) ia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.

Ayat 129: Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (Wahai Muhammad): “Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia kepadaNya aku berserah diri, dan Dialah yang mempunyai ‘Arasy yang tinggi.

Bacalah dengan yakin kepada Allah, 7 kali setiap selepas solat fardhu.

Tidaklah akan Allah makbulkan doa seseorang selagi mana orang tersebut berkata, bila Allah nak makbulkan permintaan aku? 

Semoga bermanfaat. Terima kasih. 

No comments: