TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

11 Apr 2021

Makan Ayam Melalak di TTDI Jaya Shah Alam

Assalam wbt dan Hai,

SHOPEE KAKNA

Sebelum Ramadan aku berkesempatan untuk membeli ayam penyet di gerai Ayam Melalak di Restoran TTDI Jaya Shah Alam. Sebenarnya aku tak tahu dan tak pasti sama ada gerai ini milik Zamarul Hisham dan Diana Rafar, cuma aku pernah nampak di IGS mereka. Aku kerja area sini jadi haruslah singgah rasa, tak gitu. 



Gerai ini dibuka pada jam 11 pagi hingga 4 petang. Bahagian ayam besar dan bukan jenis yang semalam tak habis, goreng hari ini. Ayam jenis ayam baru digoreng. Itu yang penting. Sebab kebanyakan kedai ayam penyet yang aku makan, kalau tak habis hari ini, dia goreng untuk besok pulak. Tak sedap nanti. Okay pilihan ayam melalak ini ada tiga jenis tau.



Aku beli ayam gesek hijo dan kawan aku beli ayam celey tapi dia dah habis ngap, baru ingat nak ambil gambar. kihkih. Okay overall aku rasa sedap. Saiz ayam besar, kenyang gile. Pedas dia memang pedaslah, syukur pedas dia aku boleh terima dan aku tak sakit perut, sebab aku sejak-sejak tak berapa makan pedas ini memang cepat sakit perut, perut sensitip gitu. Sedangkan makan samyang pun aku sakit perut! kahkah. Aku expect diaorang masak sambal betul-betul. Jadi bagus sangat bagi aku.

Kalau korang teringin nak makan sini, datanglah eh. Selamat menjamu selera. okbai. 


No comments: