TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

6 Sept 2020

Repair Handphone di LCH Top Mobile Plaza Alam Sentral, Shah Alam

Assalam wbt dan Hi,

Hari ahad lepas, kami ke Plaza Alam Sentral (PAS) Shah Alam untuk membaiki handphone yang rosak teruk! Bateri dah kembung, lepastu effect kepada mother board kat kawasan charge handphone. Sedih betul tengok keadaan handphone. Rosaknya handphone masa PKP, jadi nak ke taknak aku terpaksa juga beli baru sebab masa itu, kita tak boleh bawa anak-anak masuk ke mall. Jadi susah sikit kan... 

Okay, aku just nak review yang ini. Nampak agak biased, tapi aku memang pilih untuk cari orang Melayu. hehe.. atleast seorang pekerja berbangsa Melayu. Tak kisahlah korang cakap aku racist ke apa. Tapi aku fikir, selalunya kedai Melayu tak ramai orang datang, jadi aku bantulah. Gitu... 



Kalau tengok di dalam internet, macam mudah aje nak tukar bateri handphone Huawei Nova 3i, tapi bila aku dah buka kat bahagian belakang, memang agak susah sebenarnya. Jadi aku terasa risau rosak pula. Satu lagi handphone Vivo V11i, nak tukar screen saja yg berharga RM200. 


Tunggu mungkin agak lama, ada dalam sekitar 2 jam sebab rosak kat kawasan mother board, perlu pateri semula tempat nak cucuk charger itu. Harga bateri, RM75 dan RM126 utk harga tempat cucuk charger. Okay fine... Sedih duit terbang. kenapa aku betulkan handphone sedangkan sudah ada handphone baru? Sebab aku nak duduk rumah dengan aman, bagi dak kecik dua orang ini pakai kalau aku tengah malas-malas nak me time. hehehe. 

Korang boleh contact orang ini kalau ada masalah handphone, tanya jika dia boleh baiki atau tidak. Iqmal, 011-16827708.
Okay terima kasih. 

No comments: