TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

8 Sept 2016

Kisah Customer aku dari neraka

Assalam dan Hai.

Konsep dia, customer dari neraka. 

Aku memang kurang bertuah kalau kata nak berniaga. Orang lain kalau guna konsep sama yang menjual, hah berduyun yang beli tapi tidak pada aku. Aku memang Allah tak bagi izin nak dapat customer yang baik. Ada yang baik, yg tak baik tu lagi ramai. Hehe. Kata leader aku, kalau nak jual dengan JKR dulu. Jiran, Kawan-kawan, Rakan-Rakan. Masalahnya, kalau aku post apa-apa kat IGS, WAS, FBS, FB wall, mana ada yang komen. Memang lagi tak like ada lah. Hehe. Kalau like 1 pun dah kira hebat dah tu.

1. Harga mesti nak harga ahli. Harga ahli sangat-sangat. Yang kite yang jual pun tak dapat untung. lepastu nak postage free. 

2. Kalau kawan-kawan yang beli, dia prefer beli dengan orang yang tak kenal. Bukan nak beli daripada kita yang memang diorang dah tahu jual Zhulian. Apa ingat aku nak perlekehkan orang pakai emas zhulian ke? Aku sendiri pakai emas zhulain. So what??

3. Tanya-tanya-tanya sampai beberapa hari, berminggu-minggu last-last tak beli. Tadi gaya macam dah berkenan sangat.

4. Tanya boleh COD ke tak? COD kat mana? kat depan pintu rumah, yg jauh rumah dia dan rumah aku lebih 40km, tapi tak nak bayar charge COD.

5. Kalau jual produk kesihatan, kebetulan orang lain mesti jumpa orang yang memang nak ambil Byoung / Susu Coloskim secara tegar. Macam orang yang beli drp aku semua one off saja. Beli sekali terus taknak beli lagi.

6. Kalau jual produk kesihatan, kebetulan orang lain mesti jumpa orang yang semangat. Kalau aku jumpa orang yang kite nak explain betul-betul pun taknak. Lepastu beli one off saja. 

7. Tanya tanya tanya siap mintak katalog, last-last beli dengan orang lain.

8. Tanya tanya tanya tanya tanya siap suruh kita datang rumah dia tunjuk contoh barang kemas, last-last tak jadi beli.

9. Tanya tanya tanya tanya tanya, macam dah nak beli, last-last dia block kite.

10. Tanya tanya tanya tanya tanya.... lepastu dia suruh COD sampai rumah, tapi nak diskaun. lepastu nak sadur, kena ambil barang tu daripada rumah dia pulak. hmmm... rumahnya jauh pulak lebih 40km dari rumah kami.

11. Tanya tanya tanya, nak beli tapi nak COD. Aku kata pos lagi senang tapi dia kata tak percaya pada pos. dah sudahnya aku terpaksa pergi zhulian shah alam untuk ambil stok kemudian, hantar kepada dia pulak. lepastu tetap mintak diskaun....

12. Tanya tanya tanya, bile kita kata confirm ke saiz? dia kata okay. Lepas dah beli salah saiz, lepastu marah kite. Haih..... sedih betul

Asyik-asyik dapat customer yang banyak cekadak.... Memang hendak mendidik aku dengan sabar tapi malaslah aku. Baik tak payah ada customer langsung kalau jual pun lagi merugikan aku. Untung memang sikit sangat, sbb kebetulan dapat customer yang nan hado macam ni. 






No comments: