TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

27 Sept 2013

Review Detektif Bertudung Hitam oleh Bahruddin Bekri

Assalam wbt

Aku nak review novel Bahrudin Bekri bertajuk Penyiasat Bertudung Hitam. Aku bagi 4/5 markah! Cerita sangat menarik sebab aku ase x nak benti membace. Penuh ngan elemen selamber badak tapi tetap mengekalkan tatabahasa. Pastu idea mencurah2 dan tak terduga. Cume 1 je yg aku komplen, banyak sangat analogi. Hahhaa. Penat cam bace buku falsafah. Kebanyakan aku skip je.

Cerita berkenaan zahra lepasan stpm yg takde keje dan sangat pemalu giler. Ade sahabat baek mia. Dan mia yg soh die masuk kelas supaya kurangkan sikap malu. Tapi bagi aku kelas tu pon bagus as if tu kelas betul2 wujud! Hehe. Zahra malu nak gi interview. Last2 die dapat gak la kije. Jadi penyiasat persendirian dgn en zabidi, syarikat siasat2..

Kat kelas pemalu tadi die jumpe lagi 5 orang yg akhirnye jadi peneman die tuk gi mane2 penyiasatan. Dalam cite ni, die dapat menyelesaikan masalah pembunuhan berdarah sorang kaya, pemilik hotel kot. Yg mengupah dorang anak datuk yg mati tu. oleh sebabtu, dapat la saguhati rm50k drp kampeni. Dan die dapat gune tuk bayar kos perubatan pak die yg sakit kanser hati.

Tapi sepanjang cite tu banyak la plot laen yg aku x mampu luahkan sebab xleh cite secara pendek. Hehe. Sangat menarik tol. Dan aku syorkan bace. Pasni ada sambungan iaitu cite penyiasat masjid. Muge author terus berjaya.

Sekian, tq.

No comments: