TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

30 Oct 2012

Temuduga Pegawai Latihan Vokasional J41

Assalam...

O ye semalam besday aku.. hahaha.. ceh mukadimah xleh blah...

Hari ini Alhamdulillah aku sukacita dimaklumkan ditemuduga untuk jawatan Pegawai Latihan Vokasional J41. Aku tahu tentang ni sebulan yang lepas melalui surat. Jadi sejak daripada itu, aku semangat mencari maklumat apa pun berkaitan dengan jawatan yang aku pohon ni.

Aku sampai kol745 pagi.. masuk bahagian menunggu dah ramai dah.. rupanya banyak interview arini... aku proceed dengan soalan yg mereka berikan.. name mereka ni.. En Ramli dan En Muhammad. 2 interviewer ni sorang dr SPA sorang lagi dari jabatan. yg dari jabatan ni taw sal teknikal kita laaa.... ok aku perlu di interview sahaja... xde teknikal laen..

Soalan interview:
1) sila perkenalkan diri anda dalam bahasa inggeris. (yg ni senang sket dalam bi drp bm)
the rest in malay sebab dorang gune malay gak.. aku xde la nak jawab dalam bi pulak...

2) kenal x pereka fesyen Salikin? (mentang2 la bapak aku name Salikin. cett.. hahaa..) aku cakap aku taw la die tu wujud.. tapi tataw sangat pekembangan Salikin fesyen tu...

3) asal kat mane? dulu sekolah mane? (cakap je la kt mane)

4) duduk uma sewa ke? dengan sape? kat mane? (cakap je la)

5) suke mengajar? ready nak mengajar?

6) subjek mikroprosesor tu camne? mikrocontroller tu camne?

7) taw ke diode? taw SCR? (yg ni aku x puas ati.. aku x belaja SCR tu... balik aku gugel, aku still x ingat pon..)


8) suke memanjat? sebab jadi PLV ni kene banyak panjat2...? (aku jawab suke aje.. sebab aku memang amek course memanjat tower pon taim kije)


9) gaji bape? x rugi ke nak kije ngan gomen.. gaji sikit... (aku cakap ok je.. lagipon aku kontrak ngan kampeni skang...) 

10) ape cerita hot arini, berita la.. (aku jawab, ade pasal ramai pemuda muflis)

selepas 15min je borak2 gitu gini, pastu da siap da... perghhhh.. aku cam xleh blah... aku kate dah ke? diorang jawab dah la.. aku siap tanya 2 kali... aku pikir gak.. xde ke sal technical spt yg diwar2kan oleh teman2 forum.. takde upenye... pastu... siap cakap.. ade rezki ade la.., bia betul camni? aku pelik gak laaaa... samada aku terlalu perfek di mate dorang ato pon aku terlalu menyampah di mata dorang... ish2... da la xde soklan langsung sal tugas PLV... wawasan 2020.. bajet 2013... name menteri... xde langsung! perghhh.. penat aku bace.. hahahahhaahaha...

bayangkan lah.. aku bil ke 6.. 5 orang before aku,. interview 30 min stp sorang.. masa aku.. 15 min je... adakah aku perintis interview 15 min je...? ape2 pon aku tawakal je la.. 2 dis dapat result.. haha...

Sekian, Mekaseyh...

3 comments:

Anonymous said...

elo.. saya nak tau keputusan temuduga plv tu dh dpt ke belom ye?

Anonymous said...

dapat x?

Anonymous said...

dapat x?