TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

3 Jun 2023

Cerita Hantu Seram di Dewan Laksamana MRSM Jasin Tahun 2004

Assalam wbt dan Hai,

Aku cerita pula kisah seram di MRSM Jasin pada tahun 2004. Masa itu, masih lagi bernama MRSM Jasin, belum ditukar kepada MRSM TGB (Tun Ghaffar Baba). 

Waktu itu, surau sedang direnovate. Jadi, kami perlu solat di Dewan Laksamana aka Delaks, dewan ini selalunya dijadikan tempat bermain badminton. Jarang digunakan kalau tak ada orang main badminton petang-petang, yelah kami semua ni kan "RAJIN" sangat nak beriadah. Jadi masa itu memang tiada pilihan lain, dewan itu saja yang available untuk digunakan secara sementara sebab nak bentang karpet semua kan. Oleh kerana kedudukan Delaks memang jauh dari aspuri, maka tak ramai datang solat masa itu. Seusai selesai solat maghrib, macam biasa sudah menjadi kebiasaan kami akan minta maaf dengan orang sebelah kiri dan kanan sebab takut-takut ada terbuat salah seperti terpijak telekung, terduduk atas kaki dia dll. Jadi aku buat perkara yang sama kepada orang di kiri dan kanan aku tadi. Seusai imam selesai membaca doa selepas solat, aku pun salam dengan orang di kiri dan kanan aku tadi. Aku nampak kakak sebelah kepada orang di kiri aku tadi, dia pandang aku, aku ingat muka dia, nama dia Kakak A. Lepas dia salam-salam, dia ajak kawan dia pergi ke bahagian saf belakang sekali. Aku toleh ke belakang, nampak dia borak-borak. Aku pun tak perasan orang di kiri aku tadi pergi ke mana. 

Kemudian tak semena-mena dengar orang meracau kerasukan. Rupa-rupanya Kakak A yang aku kenal tadi. Sudah! Semua pun cuak! dia menjerit-jerit. Ustazah dan cikgu2 segera mendapatkan dia. Risau wey. Kami buat satu bulatan untuk baca yaasin beramai-ramai. Masa itu, dia sedar sekejap. Cikgu tanya kenapa, dia jawab orang sebelah kanan dia tak ada muka! Wey!!!!!

Qiblat ↑
KAKAK A; XXXXXX ; AKU  (Kedudukan saf tadi)

Wey!!! maknanya XXXXXX tadi ialah???? Uwaaaaa... Aku dah cuak wey, dia dahlah duduk sebelah aku tadi. masya Allah. Alhamdulillah bukan aku yang kerasukan! Aku memang tak pandang dia masa salam. Dan aku tak ingat jugak nak pandang muka dia masa salam, dan aku tak terfikir pun nak ingat tangan dia macam mana. Aku tulus mulus ikhlas saja solat. Masya Allah. memang seriau. Aku tak ingat juga aku bagitahu room-mate aku on the spot atau aku cerita pada keesokan harinya. Lepas daripada itu, kami sudah jarang-jarang pergi solat di Delaks, sampai surau dah elok semula. HAHA. hadoyai... 

Sekian, terima kasih. 

No comments: