TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

5 Jun 2023

42 Perkara Yang Aku Rindukan Di MRSM Jasin 2004-2005

Assalam wbt dan Hai,

Apa yang aku rindukan di sini? MRSM Jasin circa 2004-2005 langsung tak strict gile. langsung! seriously langsung! 

1. Abah aku datang, sekali aje tu pun dah happy sangat! Bawa daging ungkep dan seluar. makan depan abah aku lagi tu. abah aku datang naik bas. 
2. Makan Nasi Ayam Merah setiap hari Jumaat, siap pakej dengan aiskrim
3. Makan berbuka puasa sama-sama dengan 1 batch setiap hari
4. Makan nasi ambeng dalam dulang dengan room-mate
5. Pergi makan dengan room-mate 
6. Tak wajib pergi prep pun, tak kena denda; cuma takut wey duduk sorang-sorang
7. Tak wajib solat jamaah di surau waktu subuh, cuma Magrib dan Isyak yang wajib
8. Makanan sedap, makan 6 kali sehari 
9. Jadi budak koop, dapat makan yang sedap-sedap sebab upah
10. Skip prep sebab join budak koop melepak
11. Tak ada ranking setiap semester, eh kita tak tahu orang tu nombor berapa
12. Ada banyak gile program perkhemahan
13. Ada program camping badan beruniform di hutan untuk satu batch; aktiviti menarik sangat!
14. Selalu ada program talk motivasi
15. Selalu ada kelas tambahan subjek 
16. Ada program mentor mentee dengan budak pandai dalam sekolah, bahagi random
17. Ada kolam renang
18. Ada roll call pagi-pagi before masuk kelas, cuci mata oi
19. Ada ceramah-sharing session dengan BADAR setiap sabtu malam ahad; kadang ada ustaz luar datang untuk bagi ceramah
20. Semua badan beruniform aktif gileeeeeee; even aku Puteri Islam pun  
21. Ada kelab setem dan kelab apa-apa yang kau minat,boleh join. 
22. Ada kuiz kebangsaan yang wajib korang join, mahu ke tak mahu. tambah sijil haha. contohnya Kuiz Fizik Kebangsaan, Kuiz Kimia Kebangsaan, Kuiz Angkasa dll
23. Banyak program luar korang kena hadiri sebab nak ramaikan umat peserta haha. contohnya hari launching MITC Melaka
24. belajar ada crush
25. kawan ramai walaupun skarang tak ada yang masih contact haha
26. weekend pergi pasar malam beli mi tangkak. sedap wey! naik van bayar 50sen
27. minggu aktiviti yang mengasyikkan; aktiviti best gile!
28. pernah join program cat tabika sekolah. best!
29. pernah join program sembelih lembu korban
30. pernah join launching rocket yang guna botol air tu kan, kat sini jumpa husband tapi masa tu tak kenal lagi. HAHA
31. ada kaunseling kerjaya, yang patutnya aku tanya pasal kerjaya guru, itu yang paling aku kesalkan
32. ada waktu STAR iaitu boleh buat apa saja yang korang nak, kami selalunya tidur. hehe
33. sekelas dengan budak-budak ramai peminat haha. seronok wey tengok telatah
34. ada program secret admirer tu kat kelas dan aspuri, yang tulis surat tapi misteri. kelakar okay
35. nyanyi lagu januari sama-sama dengan budak perempuan 501
36. ada banyak pertandingan contoh, nasyid. 
37. ada sambutan hari guru yang best
38. ada bacaan al-mulk before tidur kat tepi longkang
39. basuh baju tak berebut, gosok baju tak berebut, sebab dak asrama aku semua suka last minit
40. kami pernah cekup pasangan dating kat lab fizik, pastu lari. lawak betul
41. Nasi lemak Dewan Selera
42. hari sukan ada rentas desa, masa aku kt kuala klawan tiada rentas desa




Okaylah cukup setakat ini sebab aku dah penat. HAHA

No comments: