TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

12 Aug 2022

Jom Pergi ke Taman Aviani & Bunny Taman Botani Negara Shah Alam

Assalam wbt dan Hai,

Jemputlah datang sini kalau korang dah tak tahu nak pergi mana. Hehe. Parking kena bayar dalam RM4 kot, aku dah lupa. Lepastu nak masuk, tiap orang kena bayar RM3. Lepastu nak naik trem kena bayar lagi RM5 seorang. Haha. Seingat akulah. Masya Allah aku lupa. Tapi tak adalah mahal sangat, yang korang boleh pokai. InsyaAllah masih mampu milik. Kalau korang taknak naik trem, korang jalan jelah kaki kan. Tapi aku sesungguhnya sangat malas. 

Bila datang sini, kita kan naik trem, kita boleh pilih nak berhenti di mana. Korang boleh naik semula di perhentian yang disediakan. Suka hati korang, masa unlimited. Ada banyak tempat di Taman Botani selain Taman Aviany & Bunny, contohnya Rumah 4 Musim, kawasan Taman Mini (rumah-rumah negeri), Skytrek dll. Menarik juga aku kirakan. 

Kalau korang nak naik basikal pun boleh, lain harga ya sebab nak sewa. Yang ini korang kena datang awal sebab basikal ini most wanted, memang terlalu ramai sangat orang nak try naik basikal di sini. 

Nak masuk Taman Aviani & Bunny kena bayar lagi. Sebab dah terlalu lama aku pergi, cuma aku baru letak dalam blog, inilah akibatnya. Sebenarnya kami pergi tahun 2018. Yang penting sekarang masih ada lagi ya. Apa ada dalam ini, common binatang seperti burung, ayam, arnab, kura-kura, kambing, dll. Binatang seperti petting zoo yang kita pernah pergi. 





Jemput datang ya.


Terima kasih. 

No comments: