TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

16 Dec 2019

Review Xian Long Aquatic Sdn Bhd, Kedai Akuarium Ikan Air Tawar di Seksyen 23 Shah Alam

Assalam dan Hi,

SHOPEE KAKNA

Kalau korang teringin hendak membeli pelbagai jenis ikan air tawar, ikan air masin, barang aksesori akuarium seperti batu, pokok, makanan ikan, jaring ikan dll , bolehlah datang di sini, Xian Long Aquatic Sdn Bhd. Kedudukannya berdekatan dengan Aeon Big Seksyen 23 Shah Alam. 

Bersebelahan di Kinetics Systems Malaysia, dan kilang-kilang lain menyebabkan parking agak terhad di sini. by luck, ada parking, thats it. Harga di sini agak berpatutan dan jenis ikan sangatlah banyak! Buat pengetahuan korang, ikan-ikan mempunyai harga yang berbeza di setiap kedai malah nama ikan juga berbeza mengikut kedai! hahaha.  Jadi jangan terkejut tau.

Bagi pendapat saya, harga akuarium pula agak mahal sedikit, mungkin boleh beli dari kedai akuarium yang lain tetapi yang lain-lain okay sangat uols!  Staff juga ramai tetapi pengunjung juga sangat ramai jadi kena first come first serve basis ya. Staff tidaklah ramah mesra yang bercerita perihal penjagaan ikan, jadi datang sini lebih kepada hendak membeli sahaja bukan untuk mendapatkan konsultansi (kemungkinan disebabkan bilangan pengunjung yang tinggi setiap masa) hihi. Kalau korang tak tahu nak beli ikan apa, better korang study dulu sebelum datang ke sini ya, takut buang masa pula. 

ada 4 baris akuarium seperti ini ! 




Semoga membantu! Terima kasih. 

No comments: