TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

18 Nov 2011

Dimulakan dengan Bismillah

Assalamualaikum w.b.t

Nama aku Jebat. tapi aku bukannya adik kandung kepada Tuah.. tak kira lah Tuah Zulkarnain ataupon Dr H.M.Tuah. aku hanyalah rakyat Malaysia yang tidak mendokong semangat dan konsep 1Malaysia. tidak juga seorang pujangga. bukan juga seorang artis ataupun pereka fesyen. aku tidak lain hanyalah pelakon di pentas dunia. "Aku manusia... pelakon cerita.. di pementasan, alam ciptaannya... bukan sengaja... melanggar arahan. kadang terlupa watak dan peranan.. aku manusia!"

Aku memang klasik. Jebat + Siber. Nama Jebat diambil sempena dengan kekuatan Laksamana Jebat dalam menjaga persahabatan beliau. Raja adil raja disembah. Raja zalim raja disanggah. kalau zaman sekarang, kawan makan kawan ada lagi ramai! woha! jadi walaupon nama agak klasik, tapi pemikiran agak moden. zaman siber la.. ala-ala melinium..

akhir kata, walaupon kita ni sudah berada di arus pemodenan, jangankan lupa pada asal usul, nasab kita....

No comments: