TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

11 Feb 2020

Tukar Bateri Kereta Myvi di Tan Brothers Automotive USJ 8

Assalam wbt dan Hi,

Pada 16 Januari yang lalu, kereta aku tiba-tiba off engine. Nasib baik sudah di hadapan pondok Pak Guard di rumah aku. Jika berlakunya di lebuhraya atau jalan-jalan persekutuan, mungkin sudah terkena sumpah-seranah oleh pengguna jalan raya. Mana tidaknya, kereta tiba-tiba off dan aku panik hendak buat apa. Yang akhirnya aku tarik hand brake saja untuk memberhentikan kenderaan. 

Jika sebelum ini aku menggunakan bateri Amaron, tapi sudah beberapa kali bateri aku off yang perlu jumper bateri lain dan perlu charge di kedai. Jadi aku sudah tidak percaya dengan brand Amaron lagi. Sudahlah harganya mahal. 

Nah ini dia kedai di mana aku membeli Bateri Kereta yang baru. 

Nama kedainya, Tan Brothers Automotive USJ 8. Banyak pilihan bateri di sini. Owner kedai juga agak peramah dan memberikan sedikit penerangan tentang bateri kepada kami. Sewaktu kami tiba, owner kedai sedang makan, tetapi dia terus berhenti makan dan melayan kami. Kalau kami bawa kereta yang habis bateri tadi, dia boleh memasangkan bateri yang baru tanpa sebarang charge. Kedai ini dibuka seawal jam 930 atau 10 pagi dan ditutup paling lewat jam 7 petang. 

Kami pilih jenama Century yang berharga RM190 tetapi selepas trade in, harganya RM180. 


bateri lain yang ada. Yang ini mahal sedikit, harga asalnya RM200 sebelum trade in. 

banyak bateri yang di trade in di sini


Kalau korang mencari tempat nak charge bateri kereta di USJ, boleh juga datang ke Tan Brothers Automotive USJ 8. Harga seperti yang tertera pada gambar. Semoga perkongsian ini bermanfaat. Terima kasih. 

No comments: