TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

24 Oct 2016

Aloe Vera sebagai Alternatif untuk Hilangkan Fungus pada Alat Sulit Bayi

Assalam dan Hi wbt

Kami mencuba Aloe Vera sebagai alternatif untuk masalah gatal-gatal pada alat sulit bayi. Fungus ni macam mana ? macam bintik2.,, ruam tapi duduknya di bahagian alat sulit. Sorry gambar tak boleh share lah... Hehe bahaya... Tapi dia bukan sekadar merah. Selalu fungus ni duduk kat mulut jugak yang berwarna putih pada lidah, kebiasaannya pada lidah anak-anak yang minum susu formula. (Kata doktor). Then doktor bagi ubat, lepas 5 hari baik lah... Tapi mahal ya amatt... Rm110 which aku pun bukan mampu sangat.. 5 hari, krim pun habis..

Then, kawan aku mengesyorkan Aloe Vera drp Evaros , Alhamdulillah berkesan pada anak kami. Syukur sangat. Tak membazir nak, mama beli. Rm50 100g, berbaloi-baloi !  Kawan aku guna 8 bulan kot baru habis. Mula-mula aku guna apabila ada tanda-tanda merah sahaja tetapi sekarang, guna setiap masa...hehe

Sekarang evaros pengganti Drapolene dan Sudo cream bagi kami sebab kulit anak kami agak sensitif.. Dan lagi best , kalau suhu badan anak-anak naik sikit lebih 37 degree, cepat-cepat aku lumur aloe vera tu kat kepala, terussss turun! Tapi at the same time, bukak seluar, bukak stokin, letak cold fever kat belakang badan. Insha Allah berkesan. 

No comments: