TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

28 Apr 2016

Review Sabun Buatan Jenis Sabunku 10kg dan 5kg

Assalam wbt dan Hi.







PENGALAMAN AKU....

Aku survey dah, sabun ni berbentuk cecair. kalau sabun jenis cecair paling murah pun kat aeon big / aeon jusco. iaitu sabun aeon la kan.. RM7.90 untuk 2 liter. kalau darab dengan 10 liter ialah RM39.50. masih lagi jimat jika membeli "Sabunku"

kalau dibandingkan pulak dengan sabun dynamo ke apa,.. 1 Liter kadang2 jatuh RM10 kan... mahal wey.. sebab tu aku rasa kita boleh mencuba guna sabun2 ni...

oh ye, sabun ni sesuai untuk semua lapisan masyarakat. aku guna sabun ni juga untuk basuh baju anak aku yg berumur 2 tahun... kalau bawah setahun, ragu2 tu, aku faham. hehe....

satu bekas besar 10 liter tu bagi aku tahan dalam 2 bulan. lama lah... cara penggunaan pulak, 3 scope penutup dia. kalau 5 liter pulak, tahan sebulan je.. penggunaan pulak, 2 scope penutup dia. kalau nak jimat, kurangkan pun boleh.. ikut kepada hak individu.

sabun ni memang kurang buih. serious aku cakap. tapi bagi aku buih tak penting. banyak nya buih tidak memberi kesan kepada bersihnya baju itu setelah dibasuh. kalau kome ingat lagi masa belajar subjek kimia dulu (sape belajar kimia lah ni)...

 
penyejatan air
 
kalau korang dapat bayangkan, penyejatan air akan lebih mudah kalau kita basuh baju dan bilas betul2... dengan sabun yg banyak buih, ikatan atom buih sabun dan atom air menyebabkan bila jemur bawah matahari, akan menggunakan dua kali ganda masa lah nak sejat. cuba kalau buih tak banyak, maka, bilas pun senang dan nak sejat / keringkan baju pun senang. aku tak jumpa gambar yg sesuai.. sebab dah lama sangat tinggalkan kimia kan...
 
okey jadi faham kenapa tak perlu banyak buih ketika basuh baju??
 
 
okey tu je perkongsian aku... selamat membeli...
 
 
 

No comments: