TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

2 Apr 2015

Review Skirt Satin

Assalam wbt

aku saje je la nak share aku nye pendapat pasal kain satin.. aku ada beli haritu.. yes memang cantik.. berkilat2.. tapi aku rasa... tak best..

kain satin x best dipakai oleh sebab ,,, kalau kain terkena apa2 yg basah/makanan bergula/susu tumpah... then nanti akan ade kesan kat kain dan membuatkan kita kene basuh kain kita dan2 tu juga... haritu aku gi aeon,. dan ade orang tertumpahkan susu kat sebelah kaunter dan kena kat kain aku.. so aku terpaksa rendam air tu. supaya hilang kesan susu...aku ase nak pakai tak bape selesa...

kalau review skirt chiffon pulak.. yg candy chiffon tu.. kain die bahagian luar sebijik cam inner baju je tipisnye.. yg dalam tu inner lining memang macam kain dalam kita.. yes betul x yah pakai extra kain dalam. tapi perbezaan panjang inner dan kain di luar tu... sangat jauh.. kita tinggi standard ni,, 155cm... maka kain chiffon tu sangat labuh meleret. jadi kita lipatlah kain tu dua tiga kali di pinggang. dan kesannya,, inner kt dalam tadi ikut skali terlipat.. maka jadi sentengla kain bahagian dalam, dan kita perlu memakai kain dalam lain... dan kain dalam mestilah mengikut warna lebih kurang dengan kain chiffon skirt kita sebab nanti tak cantik la..transparent.orang Nampak.. takkan lah pakai kain dalam warna hitam bila skirt chiffon warna hijau mint..

so aku tak suka nak pakai dua2 skirt jenis ni.. sekarang, ada pilihan lain iaitu.. skirt chiffon crepe... yeah yg tu x jarang, labuh, dan best flowy!! sila beli banyak2...



ini contoh kain satin

ini pendapat aku je.. sekian, terima kasih...

1 comment:

Mazatul azura said...

Hai.. saya mai. :)