TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

22 Jul 2021

Letter Waive Penalty Dalam Bahasa Melayu - Surat Minta Pengecualian Bayaran Sebab Berhenti Awal

Assalam wbt dan Hai,


Hari ini aku nak kongsikan tentang Surat Pengecualian Bayaran Tuntutan kerana berhenti awal atau Letter Waive Penalty Charges because of Breach Contract. Selalu kita jumpa dalam bahasa Inggeris kan? Jadi, hari ini aku kongsikan dalam bahasa Melayu pula. Yang ini aku reka sendiri ya. 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nama

Alamat

 

22 Julai 2021.

 

 Kepada Encik Nama Bos

 

Permohonan Pengecualian Jumlah Tuntuan Kepada Syarikat: Nama company

Merujuk kepada perkara di atas, saya ingin memohon pihak syarikat untuk mengecualikan atau mengabaikan jumlah tuntutan sebanyak tulis amount di sini yang dinyatakan dalam Surat Penerimaan Berhenti Kerja ke atas saya pada tarikh letak tarikh surat acceptance resignation letter.

 2.         Saya memahami dan memohon maaf kerana saya tidak boleh membayar tuntutan yang dinyatakan kerana masalah kewangan. Di kala pandemik Covid-19 ini melanda, simpanan wang yang saya ada hanyalah sekadar cukup untuk digunakan pada waktu kecemasan oleh kami sekeluarga.

 3.         Saya berharap pihak syarikat akan mempertimbangkan permohonan saya dengan mengambil kira sumbangan yang saya telah berikan kepada syarikat sepanjang berapa tahun kerja? tahun ini.

 

 Sekian, terima kasih.

 

 

Yang benar,

 

 

……………………………………

(NAMA)



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalau korang nak tambah-tambah ayat pun boleh tapi ini memang sangat simple, tak payah banyak merapu. Hehe.


Terima kasih.

No comments: