TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

REVIEW TEMPAT MENARIK DI SELANGOR DAN KUALA LUMPUR 2023

Assalam wbt dan Hai, Sebenarnya, kami memang rajin juga bawa anak-anak pergi berjalan-jalan. Jadi sajalah nak kongsikan kepada pembaca tempa...

21 Jan 2021

Support Local Review Makan Nasi Kandar Ekspress di NKE Southville

Assalam wbt dan Hi,

SHOPEE KAKNA

Sebelum PKP tempoh hari, aku cuba beli Nasi Kandar di Nasi Kandar Ekspres atau NKE. First time nampak orang melayu berkerja di kedai nasi kandar yang bukan mamak sepenuhnya. Untuk penggemar nasi kandar, aku boleh katakan

Rasanya sedap! Tak terlalu berminyak. Tak over kuah. Nasi banyak sangat!!!

Yang lagi best adalah, korang tak payah fikir nak letak itu ke ini ke, macam di restoran nasi kandar yang lain. Korang hanya perlu pilih sama ada, menu A, menu B, menu C dan lain-lain. Mudah sangat!!! 

Yang lagi best, mungkinlah pada aku, tak terlalu banyak ajinomoto. Sebab kalau aku makan makanan berkuah yang banyak ajinomoto, aku akan terus mengantuk gile tapi yang ini tak berapa sangat. Jadi, aku terima dengan hati yang terbuka. Hahah. 

Harganya RM10.50, nasi kandar termasuk air tin. Air tin boleh pilih daripada pilihan yang mereka ada. 


banyak sangat isinya!

NKE ini terletak di Southville. Maaflah kami cuba cari di area Shah Alam atau Subang Jaya, belum ada cawangannya di sini. Hmm jauh juga nak mencuba kan...? Kalau tak silap aku, ada juga di Bangi. Bangi pun jauh juga. 



Terima kasih. 

No comments: